Argentína kínai járművekkel fejleszti vasútját

iho   ·   2013.02.14. 11:30
400px_argentin_csr

A két tucat dízelgép első két példánya február elején érkezett meg hajón az argentin főváros, Buenos Aires kikötőjébe. A 120 kilométer per órás sebességre is képes, ellenállásfékes fékrendszerrel felszerelt mozdonyokat az 56 kilométer hosszú, úgynevezett San Martín-vonal forgalmában tervezik bevetni.

Az 1676 milliméteres széles nyomtávval épített elővárosi vonal Buenos Aires egyik legforgalmasabb pályaudvarát, a Retirót és a Buenos Aires tartományban található, háromszázezer lakosú Pilar városát köti össze. Az összesen tizenkilenc megállót és állomást összekötő San Martín-vonalon közlekedő vonatokat körülbelül 120 millió utas veszi igénybe évente.

Az első két kínai mozdony átvételénél Argentína közlekedési minisztere is jelen volt<br>(fotó: Railway Gazette)

A CSR a mozdonyokon kívül százhatvan személykocsit is szállít Argentínának a San Martín-vonalra. Az argentin közlekedési miniszter arról számolt be, hogy az első húsz kocsi már úton van Argentínába – írja a Railway Gazette.

A dél-amerikai ország új, kínai gyártású gördülőállománnyal próbálja fejleszteni elavult elővárosi szerelvényeit is: összesen 409 egységnyi villamos motorkocsit szerez be a CSR-től a főváros Sarmiento és Mitre-vonalaira. A járművek szállítása várhatóan 2014 tavaszán kezdődhet meg.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.