Bajban a CAF szaúdi üzlete

iho/vasút   ·   2012.05.15. 09:20

Nyolc dízelmotorvonatot vásárolt Szaúd-Arábia vasúttársasága (SRO, azaz Saudi Railways Organisation) 2008-ban, összesen 105 millió euró értékben a CAF-tól. A 200 kilométer per óra végsebességű járművek közül eddig ötöt adott át a spanyol gyártó, ám a sorozatos műszaki hibák miatt kérdéses a típus jövője – írja az IRJ.

Abdul Aziz Al-Hugail, az SRO elnöke elmondta, hogy az üzemanyag-továbbító és az áramellátó rendszerekben is gyakoriak a hibák, illetve rendszeresen üzemképtelen a sivatagi országban létfontosságú légkondicionáló berendezés.

Európai szemmel furcsa járműdizájn, a szaúdiak azonban inkább a légkondícionáló miatt aggódnak

A szaúdi vasúttársaság azzal fenyeget, hogy ha a gyártó nem tudja kijavítani a visszatérő hibákat, eláll az opcióként megfogalmazott plusz négy motorvonat megrendelésétől. Sőt, mivel eddig a vételár 55 százalékát fizették csak ki, előfordulhat, hogy kártérítés gyanánt a 105 millió euró egy része Szaúd-Arábiában marad.

Sajtóértesülések szerint a CAF mérnöki a járművezérlés programhibáival küzdenek, és a helyi éghajlat sajátosságai is kihívást jelentenek.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.