Barbara a Favoriton

Biszak Ábel   ·   2014.02.15. 08:45
metro_kiskep

Az ötös metró első szakaszának állomásai </br> (A kép forrása: Wikipédia)

Ramona Mănescu közlekedési miniszter pénteken tartott sajtótájékoztatójában többször is kiemelte, hogy létfontosságúnak és magas prioritásúnak tartja a metróhálózat fejlesztését, modernizációját, és bővítését, és mindent megtesz azért, hogy Bukarestnek modern gyorsvasúti rendszere legyen.

A bukaresti metróhálózat ötödik vonalára már a 90-es években megszületettek az első tervek, azonban a munkálatok csak 2010-ben indultak meg. A kezdet óta javában folynak az építkezések, minden állomás szerkezetkész, jelenleg az alagútfúrás folyamata zajlik. A Barbara és Filofteea (a román ortodox egyház kiemelkedő szentjei) névre keresztelt két fúrópajzs 2013 szeptemberében indult el az Academia Militara állomásról, és 49 nap alatt ért a Orizont állomásra. A fúrópajzs rekordsebességgel alakítja ki az alagutat, naponta átlagosan 39 métert halad előre.

A bukaresti metró jelenlegi hálózata az épülő M4-es harmadik szakaszával, az M5-ös első és második szakaszával, és a tervezett M6-ossal </br> (Forrás: Metrorex)

Az Orizont állomásról Barbara január 24-én indult el, ez idő alatt tette meg a 341 méter hosszú távot. Február 20-án várhatóan Filofteea is elindul Orizontról, és hasonló időn belül ér Favorit metróállomásra.

Az új alagút Favorit és Orizont között </br> (Kép: Hotnews.ro)

Az alagút várhatóan 2015 végére elkészül, ekkor nekilátnak a belső munkálatoknak, tartva a 2017-es átadási időt. Az ötös (narancs) vonal 6,2+1 kilométer hosszú,tíz állomásos: Eroilor 2, Academia Militara, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomitei, Valea Argesului és Raul Doamnei.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek