Befürödtek a csehek: nem indulnak a Stadlerek

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2022.01.09. 15:00
RS1

Január elsején lejárt a szoftver szavatossága a Németországból vett Stadler motorvonatokban, ezért nem tudják beindítani azokat. 

A Cseh Vasutak huszonkét Stadler RS1 típusú motorvonatot vett a svájci Heros Helvetic Rolling Stockon keresztül az SWEG Hohenzollerische Landesbahntól. Egy ilyen motorvonat körülbelül 700 ezer euróba került, s akkor a ČD nem tagadta, hogy nagyon jó vásárt csináltak, hiszen az európai vasúti piacon egyre kevesebb a jó állapotban lévő használt vasúti jármű. Most azonban úgy látszik, befürödtek a vásárral: egy szoftverhiba miatt ugyanis 2022. január 1-jétől nem sikerül beindítani a járműveket. 

A Cseh Vasutak elismerte, hogy az átvételkor nem ellenőrizte a fedélzeti szotvert, emiatt most bonyodalom alakult ki, nem közlekedhetnek a régi-új Stadlerek. Louny és Kralupy nad Vltavou környékén így továbbra is maradnak a koros vasak a rozsdásodó síneken. Petr Šťáhlavský, a Cseh Vasutak szóvivője megkérdezésünkre elárulta, hogy valóban szükség van a vonatokban használt szoftver frissítésére, mert az 2022. január 1. utáni dátumot egyszerűen nem ismer. Sőt a Microsoft Exchange egyes frissítései is felmondták a szolgálatot, így azok sem működnek, frissítésre szorulnak. A motorvonatok emiatt várhatóan csak februárban, a rendszerfrissítés után tudnak forgalomba állni, addig maradnak a jó öreg utasringató Studenkák.

A jelenleg szoftverhibás motorvonatokat 1997-ben gyártotta még a német Adtranz, ezeket modernizálja a Cseh Vasutak, hogy korunk követelményeinek megfelejenek. Az alacsonypadlós motorvonat 71 utas befogadására alkalmas.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.