Bezárja belfort-i gyártóegységét az Alstom
Csökkenti hazai termelési kapacitását a francia vasúti gyártó, ennek lépéseként 2018-ig leállítja a belfort-i üzemében a gyártást. A mozdonyok és TGV-vonófejek központi gyártóegységének számító üzem hamarosan befejezi a jelenlegi szerződések járműveinek összeszerelését. Az Alstom szerint a francia vasúti teherszállítás az utóbbi években válságát éli, ráadásul a vállalat egy mozdonytenderen is alul maradt. A belfort-i egység mérnöki és termelési funkcióit a szomszédos Elzász régióban található reichshoffeni üzembe költöztetik át, mely a Régiolis-motorvonatokra érkező vártnál kevesebb megrendelés okán alulfoglalkoztatottá vált – írja az International Railway Journal.
A belfort-i üzem teljesen nem szűnik meg: az Alstom 2018 után is biztosítja a mozdonyok karbantartását és felújítását, viszont a jelenlegi négyszáznyolcvan főnyi munkaerő közül csak nyolcvan ember maradhat. A gyártóegység leállítása által érintett négyszáz dolgozót a reichshoffeni, vagy a tíz másik franciaországi üzem foglalkoztathatja tovább.
Az Alstom bejelentésére számos szenátor és politikus nyújtott be panaszt a francia elnök François Hollande-nak, jelezve, hogy a kormány hibázott azzal, hogy nem hívta le a TET intercity-szolgáltatáshoz a további harminc vonatra szóló opciós mennyiséget, amelyre a közlekedési államtitkár még idén februárban tett ígéretet. A politikusoktól érkező válasz szerint azonban az ígéret csak ábránd volt, az igazán jelentős megrendelések hiánya az, ami a régiók ipari hálózatának életképességét és százak munkahelyét teszi kockára – számol be a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!