Bobó vette át a Bódva-völgyi tolatóst
Idén már a Bobó Kft. végzi a 94-es vonal kiszolgáló tehervonatának vontatását.
A Rail Cargo Hungaria némi változtatást eszközölt 2024. január elsejétől Miskolc környékén az üzemvitelben. A Gömöri pályaudvar tartalékját, és ehhez kapcsolódóan a 94-es vonal tolatós tehervonatán a vonógépet és személyzetét a Start helyett immár a Bobó Kft. adja. Miskolc-Gömöri amúgy is a Bobó Kft. második főhadiszállása, itt állomásoznak a bevetésre váró mozdonyok, és a személyzet is itt kezd reggelente. A Bobó Kft. központja a szintén miskolci Diósgyőrben van, itt végzik a saját és más cégek gépeinek felújítását, átépítését is. A cég Bobói a környéken szinte mindenhol előfordulhatnak az iparvágányokon, Tiszaújvárostól Ózdig, Tállyától Sajóbábonyig.
Január első hetében a Gömörin már láthattuk a bobós iparvágányi kiszolgálásokat, de az első vonali tolatósra egészen szombatig kellett várni. A 94-es (Miskolc–Tornanádaska) vonalra szombatonként kocog ki a kiszolgálómenet. Szalonnán szinte mindig cserél pár cementes kocsit, néha pedig fát is rakodnak Aggtelek-Jósvafőn és Edelény állomáson. Az első alkalommal a 449 010-es Bobó kapta a feladatot, hogy Miskolc-rendezőből három üres cementes kocsit vigyen ki Szalonnára, az ott levő három rakott kocsit pedig behúzza Miskolcra.
A tolatós a reggeli indulás után Szendrőn megvárva a következő Bézé-keresztet picit hosszabban elidőzött, majd az ezutáni menetrendi lyukban haladt tovább a guszta nevű falu vasútállomására. Itt pikk-pakk kicserélték a kocsikat, majd egy órán belül már vissza is indultak, elérve a következő személyvonat keresztjét Edelényben, így hamar visszaérve Miskolcra. Ezúttal más dolga nem volt a Bobónak, fával rakott, vagy ennek való üres Eas-kocsikat sem soroztak a vonataiba.
Néhány éve Miskolc környékén még a Start továbbította a Rail Cargo Hungaria dízeles tehervonatait. De ahogy a Tauruszok is Miskolc környékén jelentek meg először, úgy az RCH saját dízelmozdonyai is itt kezdték a pályafutásukat. A centeri tolatós élén 2021. őszén cserélték le az addigi startos Szergejt Akiemtől bérelt dízel Traxxra, miközben a kisebb Suttogók sorra vették át a remot dácsiás és bobós tolatósok dolgát országszerte. Az RCH jelenleg már csak egy remot Szergejt foglalkoztat a sajószentpéteri fordában napi szinten.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!