Bor a tehertérben, borünnepi roham a légi fuvarozásban
November harmadik csütörtökén Lyon városában sokezres tömeg előtt most is felgörgették a hordókat, majd éjfélkor elhangzott a bűvös mondat: „Le Beaujolais Nouveau est Arrivé!” vagyis: az Új Beaujolais megérkezett! Ezekkel a szavakkal szabadítják fel minden évben a híres francia borvidék újborát, éjféltől lehet inni és eladni, és ezt az alkalmat a borszeretők ma már az egész földön számon tartják és nagyon várják.
De a savas-gyümölcsös bíborszínű finom újbort el is kell juttatni a rá vágyó milliókhoz, ráadásul a Beaujolais Nouveau tradíciójához az is hozzá tartozik, hogy amint szabad, a lehető leggyorsabban. Ebben pedig az Air France-KLM teherszállító kapacitása az egyik legfontosabb eszköz évről évre.
Az Air Cargo World információi szerint idén 1400 tonnányi frissen töltött palackot repítettek el, a legtöbb bort Japánba kellett szállítani, a teljes mennyiség 73 százalékát, a többi más ázsiai országokba és Észak-Amerikába jutott. Az elszállított nedű 70 százalékát a párizsi Charles De Gaulle reptérről indították, a többit pedig Amszterdamból, Schipolról.
Az Air France Cargo-KLM Cargo igazgatója, Jean-Claude Raynaud szerint a szállításokat sikerült úgy megoldani a lehető leggyorsabban, hogy ne zavarja meg a normális menetrend szerinti forgalmat. A palackok egy része teherszállító gépeken, más részük utasszállítók padló alatti csomagterében repült a célállomásra: nagy szerencse, hogy ez a fajta bor nem igényel különleges szállítási körülményeket, tehát nem reagált érzékenyen például a hőmérsékletre.
Raynaud úgy véli, az Air France-KLM továbbra is legfőbb globális szállítója lesz ennek a különleges borfajtának, és továbbra is elsőrendű célja a társaságnak, hogy a friss újbor a hagyományoknak megfelelően a lehető legrövidebb időn belül bárhol a világon asztalra kerülhessen. Így válik a közös légitársaság cargofőnöke szerint a Beaujolais Nouveau napja évről évre a bor mellett a légi szállítás ünnepévé is.