Bővül a kínálat a Bakonyvasúton

iho/vasút   ·   2017.08.24. 18:45
jenbacher_bakony0

Az elmúlt öt évben délelőttönként nem közlekedett vonat Győrből a Bakonyba, holott ez a napszak a legmegfelelőbb a kirándulók, turisták számára: a 7 óra 25-ös indulás még viszonylag korai, a következő, 11 óra 45-ös időpont pedig már igencsak lerövidítené a napot. A Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség és a KTI Északnyugat-magyarországi Közlekedésszervező Iroda kezdeményezése alapján, a MÁV-Starttal együttműködve azonban most sikerült olyan menetrendet összeállítani, amelyet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) is jóváhagyott. Ennek köszönhetően szeptember 2-ától hétvégén és ünnepnapokon új vonatok közlekednek a Győr–Veszprém vasútvonalon. A menetrend szerinti járatokat idén ősszel október 23-áig lehet majd igénybe venni, az ősz végi, téli időszakban azonban nem közlekednek. A kirándulójáratok 2018-ban március 15-étől indulnak el újra.

Új kirándulójárat közlekedik március közepétől október végéig Győrből Zircre, ráadásul kora délután még fordul is egyet Bakonyszentlászlóra. Lehet, hogy kibéreli a GYSEV egyik eladósorba került Jenbacher-motorkocsiját a MÁV-Start? (fotó: MTI/MÁV-Start)

Az egyik ilyen új vonat (39552) 9 óra 22 perckor indul Győrből Zircre. A szerelvény kora délután fordul egyet Bakonyszentlászlóra: 13 óra 20-kor indul (39555), Bakonyszentlászlóról pedig 14 óra 39 perckor megy vissza Zircre (39554), így a Cuha-völgyet is be lehet járni vele. További változtatás, hogy a Bakonyszentlászlóról hétfőtől csütörtökig 14 óra 56-kor Győrbe induló személyvonat (39533) megszűnik, cserébe a munkanapokon Veszprémből 15 óra 7-kor, hétvégén Bakonyszentlászlóról 16 óra 17-kor Győrbe közlekedő személyvonat október 23-ig hétvégéken már Zirctől is igénybe vehető. Az első napon a Bakonyvasút Szövetség képviselői a vonatokon lesznek, és kis ajándékokkal fogják várni az utasokat.

A Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség önkormányzati és civil egyesületként 2009 óta dolgozik azon, hogy a Győr–Veszprém vasútvonalon jobb körülmények várják a rendszeres és alkalmi utasokat. Ennek érdekében együttműködnek a megrendelő minisztériummal, a szolgáltató MÁV-csoport vállalataival, a térség önkormányzataival, különösen Veszprém és Győr városokkal. A szövetség eddigi eredményei közé tartozik, hogy a hivatásforgalom és a turizmus igényeihez igazodó menetrendet alakítottak ki, peronok épültek, kerékpártároló korlátokat helyeztek el a vonal állomásain és megállóhelyein, utastájékoztató táblákat helyeztek ki az állomásokon, közvetlen autóbusz-csatlakozások létesültek Zircen a környező községek, valamint Veszprémben Balatonfüred és Balatonalmádi felé, Porva-Csesznek megállóhely várótermében pedig vasúttörténeti állandó kiállítást alakítottak ki. A megvalósítandó tervekkel sem fukarkodnak: nagyobb pályasebességet szeretnének Győrszabadhegy és Veszprémvarsány, valamint Zirc és Eplény között, Eplény község belterületén új megállóhely létesítését tűzték ki célul, továbbá kétórás ütemes menetrendet alkalmaznának a vonalon, a győri elővárosban munkanapokon órás követéssel, új, a vonal jellegéhez jobban illeszkedő járművekkel. Ennek egyik példája volt 2016 novemberében a GYSEV egyik Jenbacher-motorkocsijával szervezett különvonat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút MAGYAR VASÚT

Magyar Vasút 2022 Konferencia

T. Hámori Ferenc   ·   2022.10.05. 09:00

Igazságos zöld átmenet? A vasútfejlesztés évtizede? Újabb esély Záhony előtt? # Valtsvasutra – ezeknek a jelmondatoknak a jegyében, 14. alkalommal rendezték meg a vasútszakma legrangosabb fórumát Budapesten.