Budapest–Belgrád vasút: fontos módosítások jelentek meg a Magyar Közlönyben

iho/vasút   ·   2023.03.17. 09:00
00_bube_meg20

Többletfeladatokat kell elvégezni, ehhez plusz források is kellenek a központi költségvetésből.

Három év alatt négy pontban összesen 20 milliárd 320 millió forint plusz pénzt ad a kormány a vonal építésére. Így ütemezik:

  • a 2023–2024. években összesen 3 milliárd 246 millió forintot,
  • a 2023–2026. években összesen 3 milliárd 560 millió forintot,
  • a 2023–2025. években összesen 8 milliárd 400 millió forintot,
  • a 2023–2025. években összesen 5 milliárd 114 millió forintot

kap a beruházás.

A támogatott fejlesztések három ponttal egészülnek ki:

  • katonai rakodók megvalósítása Kiskunlacháza és Szabadszállás vasútállomásokon,
  • Kiskunhalas település logisztikai központjához kiszolgálás kialakítása a kiágazásig vasúti kapcsolat kiépítése a logisztikai központtal,
  • Dunaharaszti, Taksony, Kelebia zajvédelme.

A MÁV-nak hat további feladatot is el kell végeznie a beruházáson:

  • gondoskodás az állomási mellékvágányok átépítéséhez használt, felújított, minősített sínekről,
  • kármentesítés talaj- és talajvízszennyezés megszüntetése,
  • illegális hulladéktelepek felszámolása,
  • Ferencváros (Soroksári úti állomás)–Soroksár állomás szakaszán mérnök feladatok ellátása,
  • Ferencváros (Soroksári úti állomás)–Soroksár állomás szakaszával kapcsolatban a kisajátítási eljárás kezdeményezése és kapcsolódó feladatok,
  • A MÁV Zrt. üzemi forgalmi, pályafenntartási, felsővezetéki, távközlési és biztosítóberendezési szakaszépületei és telephelyei felújításának, új épületek létesítésének tervezése és megvalósítása.

A kormány viszont visszavonja a következőket:

  • Soroksár állomáson a peronaluljáró meghosszabbítása.
  • Dunaharaszti településen, a Határ úti különszintű közúti felüljáró megépítése.

Az alábbi részprojektek pedig a megvalósítás helyett csak tervezésig juthatnak el:

  • Dunaharasztin a Temető úti közúti aluljáró építése.
  • Kiskunlacházán északi elkerülőút építése.
  • Tompán további tíz P+R és húsz B+R parkoló építése.
  • Soltvadkert megállóhelynél buszforduló építése.
  • Kelebián komplex különszintű átvezetés építése.
  • Dunavarsány településen összekötő utak építése: az 51-es és 5202-es számú utak összekötése különszintű vasúti átvezetéssel Dunavarsány és Délegyháza határán, valamint Dunavarsány északi bekötőút megvalósítása.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek