Rákosrendezői karbantartás: pipa!
Befejeződött a komplex pályafelújítás, ismét a korábban megszokott menetrend szerint járnak a vonatok. Július 28-ától több éjszakai járatot vehetnek igénybe az utasok az esztergomi és a veresegyházi vonalon is.
Befejeződött a komplex pályafelújítás, ismét a korábban megszokott menetrend szerint járnak a vonatok. Július 28-ától több éjszakai járatot vehetnek igénybe az utasok az esztergomi és a veresegyházi vonalon is.
A fontos budapesti főpályaudvar szeptemberi 20-áig tartó műszaki felújítása miatt jelentősen módosul a menetrend a győri, a pécsi, a hatvani és az újszászi vonalon, rövidül a járatok útvonala, Budapest-szerte úgynevezett átadópontok létesülnek.
A vasútállomás teljeskörű megújulása 2021 szeptembere óta zajlik, azóta a határidő és a büdzsé is jócskán megcsúszott…
A Magyar Falu Program keretében a vidéki vasútállomások is megújulnak: a legújabb helyszín a Nógrád vármegyei Berkenye.
Az új kiírást követően is 2026-ban kezdődnek az építkezések.
A létesítmény műszaki felülvizsgálatáért felelős bizottság tavaly áprilisban hagyta jóvá az épület próbaüzemét. Az állomás előtetője tavaly november 1-jén omlott le, számos halálos áldozatot és sérültet követelve.
Teljesen átalakítja a vágányhálózatot a GYSEV, májusban két hétig a forgalom teljes kizárása mellett.
A kérés meglepő és a pályázat jelenlegi fázisában nem is teljesíthető, mivel a kért információk, adatok túlnyomó többsége csupán a beérkezett ajánlatok értékelése, majd az azokra épülő koncepciók kidolgozása után állhat rendelkezésre.
A 18,7 kilométeres horvátországi vonalszakaszt 61 millió euróból korszerűsítették és villamosították.
A lényeg, hogy az állomások köztulajdonban maradjanak, de fejlesztésükbe külső forrást is bevonjanak, hogy több helyen, gyorsabban és nagyobb eredményt lehessen elérni.
A szakminisztérium 600 milliárd forintból két fázisban növelné a Szeged–Kecskemét–Cegléd vasúti pálya kapacitását, csaknem 400 milliárdból pedig a lajosmizsei épülhet át, részben a kecskeméti Mercedes-üzem és a Szegeden megvalósuló BYD elektromosautó-gyár kiszolgálása érdekében.
A Regiojet intercityjének tehervonattal való frontális találkozása négy áldozatot követelt.
Ennyit fektettek be a vasúti infrastruktúra fejlesztésébe a lengyelek az elmúlt húsz évben. Van is látszata.
A szövetségi kormány 21,1 milliárd eurós infrastruktúra-fejlesztési tervet jelentett be a 2024–2029-es időszakra. Néhány projektet viszont átütemeztek.
A 71-es vonalat átemeléssel kötnék be a látványosan megújítani tervezett Rákospalota-Újpest állomásba a nagyobb kapacitás érdekében, a fővárosi kerület azonban érthetetlen indokokkal környezetvédelmi pert indított, melyet első körben sikerrel meg is nyert.