Érkezhetnek az újabb CAF-villamosok Budapestre
A BKK és az Irányító Hatóság aláírta a támogatási szerződést, ami európai uniós forrásból teszi lehetővé a járművek finanszírozását.
A BKK és az Irányító Hatóság aláírta a támogatási szerződést, ami európai uniós forrásból teszi lehetővé a járművek finanszírozását.
A járművek a hét elején érkeztek meg a fővárosba. És igen, az illetékesek annak ellenére rendelték meg a baszkokat, hogy tudván tudták, szélességük miatt bizonyos vonalakon nem közlekedhetnek, ám tíz éve még rózsás volt a helyzet, semmi sem utalt arra, hogy a szükséges infrastrukturális átalakításokra ne lenne forrás.
Az ezer kilométeres futáspróbák teljesítését és a sikeres hatósági vizsgákat követően március 22-én, szombaton két új típusú CAF, a 2258-as és a 2259-es pályaszámú villamosok állnak forgalomba a budai fonódó villamoshálózaton. Párhuzamosan CAF-ok érkeznek az 51A módosított pályájára, így akadálymentes járművek jelennek meg a Ferencvárosi Rendelőintézetet érintő vonalon.
A BKK feltételes közbeszerzési eljárást indított a vonal legalább nyolc megállójának átépítésére és korszerűsítésére.
A korszerű, alacsonypadlós jármű egyelőre utasok nélkül közlekedik, és akkor állhat utasforgalomba, ha a kifogástalanul teljesíti a közlekedési hatóságok által előírt ezer kilométeres próbafutást.
„1884 óta az utasok szolgálatában” – száznegyven éves a DKV, ennek alkalmából szeptember 29-én, vasárnap rengeteg programmal várják az érdeklődőket az ingyenes DKV Napon.
A napokban már a belga város központjában is zajlottak a tesztek. A szolgáltatást 2025 tavaszától vehetik igénybe az utasok, akik CAF-kocsikon utazhatnak.
Kellemes nyári túrának ígérkezik kedvenc kötöttpályás periodikájuk beszerzése, már félmegyényi területeken nincs értelmes újságárus. Így azért elég nehéz...
A megrendelt és gyártás alatt lévő ötvenegy új szerelvénynek köszönhetően a jelenlegi harmincról körülbelül negyven százalékra növekedhet az alacsonypadlós villamosok aránya a fővárosban.
Április 20-án a száztíz éves villamos kocsiszín tíz év után nyitja meg újra kapuit a nagyközönség előtt. Forgalmi- és nosztalgiajárművek, vezetett csarnoklátogatás, szakmai érdekességek az egész napos, ingyenes rendezvényen.
Az első példányok már idén ősszel megérkeznek Budapestre: 2022 novemberében a húsz rövid, tavaly márciusban pedig a fennmaradó huszonhat rövid és öt hosszú járművet is megrendelte a főváros a spanyol gyártótól.
Összesen 182,4 millió euróval juthat kevesebb a HÉV-vonalak korszerűsítésére szánt uniós forrásokból. A fővárosi villamos- és trolibusz-beszerzésekhez viszont több pénzből gazdálkodhatnak.
Megújul a hűvösvölgyi villamosvonal, változik a forgalmi rend, szeptembertől már jöhetnek a CAF-villamosok.
Újabb kerékpárosbarát fejlesztés kapott szabad jelzést Budapesten: több éves előkészítő munka után engedélyezte a hatóság az alacsonypadlós CAF-villamosok kerékpárszállításra is alkalmas prototípusát.
Februártól hétköznap is jár egy-egy CAF-villamos az újpesti 14-es és a kispesti 42-es vonalon.