Elkészültek Budapesten a Knorr-Bremse első sorozatgyártású személyvonati automata ütköző- és vonókészülékei
A korszerű eszközöket a milánói metró új Hitachi Rail-szerelvényeibe építik be.
A korszerű eszközöket a milánói metró új Hitachi Rail-szerelvényeibe építik be.
A vasúti fékrendszereket fejlesztő és gyártó cég a HRKomm Award 2023 versenyen a HR Excellence fődíjat és három további nívós elismerést gyűjtött be, a CSR Hungary pedig három kategóriában is a vállalatnak ítélte a CSR Hungary Díj 2023 védjegyet.
Egy vasúti szerelvényen számos beágyazott elektronikai rendszer üzemel, amelyek a szerelvény különböző alegységeinek működtetéséért felelnek. Ezen termékek fejlesztése rengeteg kihívást hordoz magában, ilyenek például a piacra kerülési idő, az elavulás kérdése vagy a kiberbiztonság. A Knorr-Bremse Budapest mérnökei segítségével bepillantást kaphatunk erre a területre is.
Milyen feladatokat látnak el a vasúti járműveken működő fékvezérlők? Hogyan zajlik a funkciók definiálása, fejlesztése és tesztelése? A Knorr-Bremse Budapest mérnökei bemutatják, hogy a jármű típusától és a vevői igényektől függően hányféle különböző funkcióval lehet felvértezni egy vasúti fékvezérlőt.
Most induló sorozatunkban a Knorr-Bremse elektronikai fejlesztéseit mutatjuk be. A következő időszakban megismerhetik a vasúti projektek kiberbiztonsági vonatkozásait, a beágyazott rendszerek fejlesztési folyamatait, valamint a különböző vonatvezérlési funkciókat.
Idén a szervezet 3,5 millió forintot kapott a vállalat Local Care programjának keretében, az adomány a mentőállomáson dolgozók munkavégzését támogatja.
A vállalat budapesti telephelyén legyártotta a digitális automata kapcsolószerkezet (DAC) első prototípusait. Az újgenerációs eszközök bevezetése jelentős hatékonyságjavulást hozhat a vasúti teherfuvarozásban Európa-szerte.
Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.
Amerika hatalmas földrész, mégsem mondhatjuk, hogy a vasúti közlekedés a kontinensen különösen elterjedt lenne. A kötöttpálya teljesen másként fejlődött az óceán túlpartján, mint itt Európában. Dél-Amerika a legkevésbé vasútbarát része a földrésznek, ennek megfelelően a Knorr-Bremse termékek jelenléte is észak felé koncentrálódik.
A két és fél milliárd forint értékben és 4500 négyzetméteren megvalósult fejlesztésnek köszönhetően több mint száz partnert szolgálhatnak ki komplex felújítási projektek keretében a magyar szakemberek Európa számos országában.
Ők nem mások, mint a mérnökök – ezúttal azok, akik a világ leggyorsabb szuperexpresszeit is képesek lefékezni.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem mérnökeivel és a vállalat beszállítóival együtt megvalósult fejlesztés fontos lépés az adatvezérelt gyártási folyamatok felé.
A vállalat módosított munkarenddel folytatja a gyártást, kényszerű leállás esetén is adni fog alapbért.
A neves szakemberekből álló zsűri szerint a dinamikus árbevétel-növekedés, a beruházások és az innováció intenzitása emelte idén a céget a többi vállalat elé.