Elkészültek Budapesten a Knorr-Bremse első sorozatgyártású személyvonati automata ütköző- és vonókészülékei
A korszerű eszközöket a milánói metró új Hitachi Rail-szerelvényeibe építik be.
Újabb fontos mérföldkőhöz érkezett a müncheni székhelyű Knorr-Bremse Rail Vehicle Systems felügyelete alatt a magyarországi leányvállalat által fejlesztett és gyártott személyvonati központi ütköző- és vonókészülék (DAC): elkészültek a budapesti gyártósoron az első sorozatgyártott termékek. Az üzlet piaci értéke több tízmillió euró.
A Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. által fejlesztett és gyártott első személyvonati automata ütköző- és vonókészülékeket a milánói metróhálózatra készülő 46 új szerelvénybe építi be a Hitachi Rail. A kész elemek már úton vannak az északolasz nagyvárosba. Az Azienda Trasporti Milano megrendelésére készülő metrókat hatkocsis elrendezésben, háromféle készülékkel szerelik: automata, félállandó és merevcsöves egységeket is beépítenek az új vonatokba.
Az új járművekbe számos Magyarországról érkező elem kerül: a központi vonó- és ütközőkészülékek mellett budapesti szakemberek fejlesztették és gyártották a metrószerelvények fékrendszerét, a FlexControl elnevezésű moduláris fékvezérlést, illetve a légellátási rendszereket is.
A Knorr-Bremse szállítja majd az újgenerációs metrók ajtómozgató szerkezeteit, amelyek alacsony karbantartási költség és nagy megbízhatóság mellett hozzájárulnak a gyors utascseréhez, a metrót üzemeltető szakembereket pedig a Knorr-Bremse Budapest Szerviz Központjának munkatársai képezik ki a központi vonó- és ütközőkészülék időszaki karbantartására.
Ezzel töretlen marad a Knorr-Bremse milánói jelenléte, hiszen az olasz iparváros mind az öt metróvonalán futó összes szerelvénybe korábban is a németországi központú gyártó fejlesztette és gyártotta a fékeket és vezérlésüket. Az új szerelvények a milánói 1-es, 2-es és 3-as vonalon közlekednek majd. Az első új vonatok várhatóan 2024 második negyedévében állnak forgalomba. A Knorr-Bremse Budapest 2026-ban végez a fékrendszerek, valamint a központi vonó- és ütközőkészülékek leszállításával.
A személyvonati ütköző- és vonókészülék fejlesztése a Knorr-Bremse Budapestnél 2019-ben kezdődött, és a Hitachi Rail megrendelése jelenti az első szériagyártási projektet. Ezzel párhuzamosan folyamatosan zajlik a szintén budapesti szakemberek által tervezett tehervonati automata vonó- és ütközőkészülék tesztelése: Németországban, Svájcban és Svédországban is zajlottak helyszíni próbafutások.
Veres László, a Knorr-Bremse Budapest ügyvezető igazgatója elmondta: „A közlekedési infrastruktúra korszerűsítése nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a vasúti személy- és teherszállítás versenyképesebb, fenntarthatóbb legyen. Ebben a folyamatban a magyar szakembereknek elévülhetetlen érdemei vannak, hiszen aktív közreműködésük mellett zajlik a vonó- és ütközőkészülékek, valamint a fékrendszerek fejlesztése, amelynek során az eco-design szemléletet is figyelembe véve folyamatosan törekszünk a környezeti lábnyom csökkentésére”.
(Nyitóképünkön az elkészült DAC-ok néhány példánya Budapesten. Kép forrása: Knorr-Bremse Budapest)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!