Megújul a vasúti pálya Cottbus és Görlitz között
A korszerűsítés során villamosítják is a 93,7 kilométer hosszú vonalat.
A korszerűsítés során villamosítják is a 93,7 kilométer hosszú vonalat.
A Kolozsvár és Nagyvárad között zajló pályafelújításnál sokszor egyetlen busz pótol, az sem az államvasúté, az utasok pedig egymást tapossák. Eközben a Carpatica Feroviar létrehozásán foglalatoskodik a kormány.
A nyugat-skóciai West Highland vasútvonal néhány napig tartó lezárásával egyidejűleg fontos korszerűsítéseket végezhet el a Network Rail a kontinens egyik legeldugottabb vasúti viaduktján.
December 10-étől hosszabb időre leáll a vasúti közlekedés Kolozsvár és Nagyvárad között, a nemzetközi vonatokat alternatív útvonalakra terelik. Az ok: a romániai 300-as vasúti vonalcsoport gerincvonalának erdélyi és partiumi szakaszát villamosítják.
A szállítmányok egy része viszont Záhonyt kihagyva, Lengyelországon vagy Szlovákián át menne. A horvátok jelentős vasútfejlesztést terveznek, Magyarországon a 17-es vonal alsó részét kellene villamosítani. Ezekhez viszont még évek kellenek.
A MÁV–Volán-csoport 15. Szabadjelzés konferenciáján a villamosenergia-piac változásait is górcső alá vették a szereplők, de szó volt a zöld energiáról és a vasút sajátáram-termelési képességének szükségességéről is.
Százhatvanhat kilométeren korszerűsödik a vasúti pálya, néhány év múlva már Biharkeresztestől is villanygépekkel lehet majd átjárni Romániába.
A nemzeti vasúttársaság CFM 23,5 millió eurós hitelt vesz fel az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Banktól (EBRD).
Az osztrák vasúttársaság 2025 végéig végig kétvágányúra bővíti és villamosítja is az úgynevezett Marchegger Ostbahn vonalat. A fejlesztéssel közel húsz perccel csökken majd a két főváros közötti menetidő.