Hol a legjobb vonatozni Európában? És hol a legkevésbé kellemes? – Első rész
A Telegraph utánajárt. Spoiler: Magyarország nincs a legrosszabbak között!
A Telegraph utánajárt. Spoiler: Magyarország nincs a legrosszabbak között!
A projekt főszereplője, a Talgo szerint tíz spanyol cég egyesíti erőit annak érdekében, hogy a Hympulso-projekt keretében nagy sebességű, hidrogénből nyert energiával működő motorvonatokat hozzanak létre.
A spanyol nemzeti vasúttársaság már Madrid és a dél-francia nagyváros között is kínál nagysebességű vonatokat.
A vasúttársaság a napokban találkozót szervezett a spanyol kormány, a spanyol infrastruktúra-kezelő Adif és a spanyol nemzeti vasút Renfe képviselőivel egy teherkocsik nyomtávváltását lehetővé tevő kísérleti projektről.
A spanyol nemzeti vasúttársaság ezzel megkezdheti a franciaországi kereskedelmi személyszállítási tevékenységeket.
Az utasszámok és a teherforgalom mennyisége is nőtt a spanyol nemzeti vasúttársaságnál.
A Renfe AVE-szerelvényei azóta 140 millió utast szállítottak a viszonylaton.
A spanyol nemzeti vasúttársaság egyelőre csak Lyonig és Marseille-ig kapta meg a közlekedési engedélyt.
A program során többek között új teherkocsikat és nagyteljesítményű villamos mozdonyokat szerez be a spanyol nemzeti vasúttársaság.
A spanyol nemzeti vasúttársaság negyvenkilenc emeletes villamos motorvonatot rendelt meg az Alstomtól.
A menetrend szerinti első vonatok november 25-ével indultak el Madrid, Zaragoza és Barcelona között. A hálózat decemberben és jövőre további viszonylatokkal bővül.
A spanyol vasúttársaság a cseh magánvasút résztulajdonosaként több közép-európai országban is szolgáltathat.
A spanyol gyártó a legújabb nagysebességű motorvonatával végzett tesztjei során átlépte a 360 kilométer per órás tempót.
A spanyol vasúttársaság bevásárolja magát a LeoExpress cseh magánvasúttársaságba. Ezzel utat nyit az európai terjeszkedéshez.