Szegeden vége a fővárosi GVM-korszaknak
Egy fotós menettel még körbementek a trolibuszbarátok a városban.
Egy fotós menettel még körbementek a trolibuszbarátok a városban.
Néhány év múlva már Óbudára is utazhatunk trolibuszon, és a kőbányai lakótelepek ugyanúgy kapnak trolit, ahogy a Miskolci utca és Kőalsó is. Utóbbi mindjárt kétfelől.
Az 5-ös vonalon a Bartók tér és Újszeged, Gyermekkórház között négy és fél évtizede indult el a trolibusz-közlekedés, elsőként a vidéki nagyvárosok között. Emlékjeggyel, emlékmatricával és egy emlékezetes szalagátvágós balkanyarral ünnepelte az évfordulót a Szegedi Közlekedési Társaság.
Közös tenderen indul a magyar buszgyártó és a kínai Jütung konzorciuma.
Cikksorozatunk első részében arra keressük a választ, hová venne a BKK 160 új trolit, és ezek hogyan pótolhatnák a főváros legforgalmasabb autóbusztengelyét.
A háromrészes, huszonnégy méter hosszú, akkumulátoros trolibuszok a Václav Havel Repülőtér és a Veleslavín városrész között közlekednek.
A cseh SOR Libchavy s. r. o. négy, a felsővezeték-hálózattól függetlenül 50 kilométer megtételére képes önjáró trolibusza áll forgalomba néhány héten belül Szegeden.
A fővárosi közlekedési társaság feltételes közbeszerzési eljárást indított legfeljebb 160 trolibusz vásárlására. Első körben negyvenet vennének.
Február elsejétől a 140-es buszjárat helyett az 58-as troli jár a cseh főváros északkeleti részén.
Január 19-étől, péntektől fokozatosan új rendszert vezet be a BKK. Húsz óra után – a Rákóczi úton közlekedő járatok kivételével – a járművezetők a felszálláskor ellenőrzik az utazási jogosultságok meglétét.
Koszorúzást és emlékmenetet tartott a BKV Budapesten december 16-án, hogy így tisztelegjen az idén kilencven éves trolibusz-közlekedés előtt. A főváros első trolibuszviszonylata 1933. december 16-án indult el Óbudán.
Összesen 182,4 millió euróval juthat kevesebb a HÉV-vonalak korszerűsítésére szánt uniós forrásokból. A fővárosi villamos- és trolibusz-beszerzésekhez viszont több pénzből gazdálkodhatnak.
Bérlik a már leállított járműveket addig, amíg meg nem érkeznek az önjáró SOR trolik.
Már a Tatra villamosok, a trolibuszok és a fogaskerekű kijelzőin is megjelennek az átszállási információk.
A jármű hossza 24,7 méter, száznyolcvan utas befogadására alkalmas. Sem Szlovákiában, sem Csehországban nem járt még ilyen trolibusz idáig.