vasúttörténet
Boldog kétszázadik születésnapot, modern vasút! Második rész: napjainkig
Kétszáz éve, 1825. szeptember 27-én kezdte meg működését a világ első közforgalmú vasútja, a Stockton & Darlington Railway. De mi történt azóta? Nemzetközi és hazai kitekintés.
Boldog kétszázadik születésnapot, modern vasút! Első rész: a kezdetek
Pontosan kétszáz éve, 1825. szeptember 27-én kezdte meg működését a világ első közforgalmú vasútja, a Stockton & Darlington Railway: aznap George Stephenson Locomotion nevű gőzmozdonya 33 kocsival indult útnak.
Prágának is lesz vasúttörténeti múzeuma, nem is akármilyen!
A Masarykovo pályaudvar közelében található, régi karbantartóműhelyt újítják fel és bővítik ki, a tervek szerint 2030-ra.
Három év szünet után ismét terepasztalok Kánaánja jött el Szolnokra
Balatoni retró, osztrák keskenynyomköz, egy harapás Amerika, magyar mindennapok H0-ban és Legóból, városi vasút: bőven akadt szemlélnivaló a hétvégi vasúttörténeti és vasútmodell-kiállításon.
Rail4V4+V – Vasúti Örökség a Fenntartható Turizmus Fejlesztésért
A Visegrádi Együttműködés keretében zajló, a vasúti közlekedést annak öröksége és története révén népszerűsítő projekt részeként elkészült az azonos című, angol nyelvű, letölthető könyv is.
Az első fővonal, két Bivaly, sok repülő, az IC+ meg a lomtalanítás
A MÁV Nosztalgia idén két 424-es gőzmozdonnyal továbbította szerelvényét az ószolnoki állomásra és a járműjavítóba.
Szemelvények a MÁV történetéből, 1945-től napjainkig
Vasúttörténeti konferencia, harmadszor
Személyvonat járt Mezőcsáton
Elhunyt dr. Kubinszky Mihály
Püspökladány, a helyi vasúttörténet Mekkája
Indul a hivatalos villamos üzem a Csorna–Porpác vonalon!
Az ötvenöt kilométeres villamosított pályát június tizenegyedikén adják át. De hogyan is fejlődött, és bővült a hazai villamos vontatású vasúti hálózat? Egy kis áttekintés.