Cseppet aggályos az áramszedős indoklás

iho/vasút   ·   2015.07.22. 11:15
m3_skinest0

A Metróért Egyesület közleményben magyarázza el, miért is megmosolyogtató a hármas metró felújításával kapcsolatban az áramszedős indoklás. Levelüket szó szerint idézzük:

A tisztánlátás kedvéért...

Alsó tapintású harmadik sín

„Akadt pár probléma a Skinest Rail ajánlatának elutasítása körül, ezek közül csak egyet, az áramszedős témát emelnénk ki részletesebben. A Metróért Egyesület részt vett az eljáráshoz kapcsolódó műszaki dokumentáció véleményezésében. A dokumentáció 6. számú melléklet 5.2.1.4. pontjában rögzítésre került, hogy a vonal áramellátása felső tapintású. Ugyanezt rögzíti a dokumentáció 6. számú melléklet 5.2.8.1. pontja, amely szerint a vonal tápellátást biztosító csúszósarus áramszedők felső tapintásúak.

Felső tapintású harmadik sín

Itt láttunk egy félreértésre okot adó még tavaly nyáron (a dokumentáció véglegesítése során), ugyanis a harmadik sín felső tapintású, melyet az áramszedő alsó síkja érint. Ezt e-mailben és személyesen is jeleztük a BKV Zrt-nek, akinek a képviselői biztosítottak minket arról, hogy ez az elvárás kiegészítve, illetve pontosítva lesz a tárgyalásokon. Gyomorforgató azonban, hogy a BKV Zrt. a nem megfelelő áramszedő konstrukcióhoz a pálya teljes átépítésének szükségességét kapcsolja hozzá. Eredetileg az orosz ajánlat egyik lehetséges műszaki alapját jelentő 81-760 típusú kocsik áramszedője is alulról érintette a harmadik sínt, azonban ez elég könnyen orvosolható (a képen az 1. számmal jelölt tartót kell megfordítani és a 10. számú csúszólapon a rézsodronyt tartó fület kell a másik oldalra rögzíteni; közepes képzettségű szakembernek is maximum 10 perces feladat).”

81-760 metrókocsi áramszedője. A kép forrása: Электрическое оборудование - Учебное пособие для машинистов электропоездов по вагонам 81-760/761 szakjegyzet

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.