Debrecenben bővít a Wizz Air
December 15-től hetente kétszer, kedden és szombaton a holland, szerdán és vasárnap pedig az olasz városba indulnak a magyar gyökerű légitársaság járatai.
A június 18-án induló járattal együtt a debreceni útvonalakon 100 ezer utasra számítanak az első évben. Jelenleg a lila-fehér gépeiről ismert fapados légitársaság az egyetlen, amelyik menetrend szerinti járatokat indít a Hajdúság legjelentősebb városából. Daniel de Carvalho, a cég kommunikációs vezetője az iho.hu kérdésére elmondta: Debrecen továbbra sem bázisa a légitársaságnak, vagyis a repülőgépek nem ott éjszakáznak, hanem más úticélokról repülnek oda.
A debreceni reptér jobb kihasználása az önkormányzat régi terve, de eddig csak charterjáratok indutak különféle nyaralócélpontokra. Korábban volt egy rövid próbálkozás a Debrecen-Budapest belföldi járatok feltámasztására, de ez hamar megszűnt, a 40 ezer forint körüli jegyárak nem voltak versenyképesek.
Kósa Lajos, a város polgármestere korábban úgy nyilatkozott az ihónak, hogy nemcsak a Debrecenből induló turisták és üzletemberek, de a külföldről gyógykezelésre érkezők számára is fontos a légi összeköttetés. Az elmúlt években több kórházfejlesztés is volt az egyetemi városban, de a társadalombiztosítási kassza zsugorodása miatt egész kórházi szárnyak állnak most kihasználatlanul, melyeket meg lehetne tölteni a külföldi, fizető vendégekkel.
Kósa Lajos, Debrecen polgármestere a helyi repülőtér helyzetét ismertetve elmondta, hogy a város tulajdonában álló légikikötő minden technikai feltételt teljesít, ugyanakkor Ferihegyen az állam egy csomó olyan feltételt biztosít, amit Debrecenben nem. "Ez egy felemás helyzet" - utalt a városvezető arra, hogy míg a fővárosban a rendőrségnek és a vámhivatalnak kötelező saját költségén reptéri szolgálatot fenntartani, addig Debrecenben ezt a szolgáltatást külön meg kell rendelni a hivataloktól. Mindezt úgy, hogy Ferihegy külföldi tulajdonban van, míg a debreceni a helyi önkormányzat és a magyar állam közös tulajdona.