Debrecenben bővít a Wizz Air

iho/repülés   ·   2012.04.23. 15:45
wizzmvhcim

December 15-től hetente kétszer, kedden és szombaton a holland, szerdán és vasárnap pedig az olasz városba indulnak a magyar gyökerű légitársaság járatai.

A június 18-án induló járattal együtt a debreceni útvonalakon 100 ezer utasra számítanak az első évben. Jelenleg a lila-fehér gépeiről ismert fapados légitársaság az egyetlen, amelyik menetrend szerinti járatokat indít a Hajdúság legjelentősebb városából. Daniel de Carvalho, a cég kommunikációs vezetője az iho.hu kérdésére elmondta: Debrecen továbbra sem bázisa a légitársaságnak, vagyis a repülőgépek nem ott éjszakáznak, hanem más úticélokról repülnek oda.

A debreceni reptér jobb kihasználása az önkormányzat régi terve, de eddig csak charterjáratok indutak különféle nyaralócélpontokra. Korábban volt egy rövid próbálkozás a Debrecen-Budapest belföldi járatok feltámasztására, de ez hamar megszűnt, a 40 ezer forint körüli jegyárak nem voltak versenyképesek.

Kósa Lajos, a város polgármestere korábban úgy nyilatkozott az ihónak, hogy nemcsak a Debrecenből induló turisták és üzletemberek, de a külföldről gyógykezelésre érkezők számára is fontos a légi összeköttetés. Az elmúlt években több kórházfejlesztés is volt az egyetemi városban, de a társadalombiztosítási kassza zsugorodása miatt egész kórházi szárnyak állnak most kihasználatlanul, melyeket meg lehetne tölteni a külföldi, fizető vendégekkel.

Kósa Lajos, Debrecen polgármestere a helyi repülőtér helyzetét ismertetve elmondta, hogy a város tulajdonában álló légikikötő minden technikai feltételt teljesít, ugyanakkor Ferihegyen az állam egy csomó olyan feltételt biztosít, amit Debrecenben nem. "Ez egy felemás helyzet" - utalt a városvezető arra, hogy míg a fővárosban a rendőrségnek és a vámhivatalnak kötelező saját költségén reptéri szolgálatot fenntartani, addig Debrecenben ezt a szolgáltatást külön meg kell rendelni a hivataloktól. Mindezt úgy, hogy Ferihegy külföldi tulajdonban van, míg a debreceni a helyi önkormányzat és a magyar állam közös tulajdona.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

A 106-os vonal és a gyanúper

iho.hu   ·   2025.10.22. 16:00

A Debrecen és Nagykereki közötti 106-os számú vasútvonal esetében még nyomokban sem lelhető fel a vonatforgalom felfüggesztésének a szabványos eljárást követő szándéka, ezért van ok jócskán a gyanakvásra. Slusszpoén az írás végén!

Vasút Nagyvasút

106-os vonal: a vasút mint zavaró tényező

Károly Szabolcs   ·   2025.10.18. 12:00

Október 18-án késő este jó időre, ha nem végleg elmennek az utolsó vonatok az ország egyik legjelentősebb vicinálisán, Debrecenből Nagykerekibe és vissza. A repülőtér és az akkumulátorgyár terjeszkedésének útjában álló vasút a tervek szerint új nyomvonalat kap – majd egyszer...