Decembertől közvetlen vonattal a Krímre
Oroszországban eldöntötték, hogy az első személyszállító vonat 2019. december 8-án halad majd át a Kercsi-szoros felett épülő új Krími-hídon. A hídpár közúti részét 2018. májusában avatták fel, a vasúti híd szerkezete rá két hónappal már hetven százalékos készültségű volt és elkezdték rajta fektetni a síneket is.
Az Ukrajnától annektált Krím-félsziget Oroszország felőli közvetlen megközelítését szolgáló híd építése Moszkvának presztízsberuházás, az Európai Unió viszont tiltakozott ellene, mert korlátozza a hajóforgalmat a Kercsi-szoroson át Ukrajna kikötőibe az Azovi-tengeren. A Kercsi-szoros két partját összekötő létesítményen teljesen elkészült állapotában napi 40 ezer gépkocsi és 47 vonat haladhat majd át. Éves utasforgalma a tervek szerint 13 millió fő, teherforgalma pedig 13 millió tonna lesz.
Érdekes, hogy a vasúti utasforgalommal kapcsolatos tevékenységekre külön operátort fognak alapítani az elkövetkező hetekben. Ezek szerint az Orosz Vasutak (RZSD) távolsági személyszállítási leánya, az FPK nem, vagy legalábbis nem közvetlen szolgáltatóként vesz majd részt a krími személyforgalomban, csak a gördülőállományt biztosítja az új társaságnak.
A tervek szerint szezonban tizenegy távolsági vonatpár jár majd az orosz anyaföld és a Krím-félsziget között. Az egyik járat a Moszkva–Szimferopol hálóvonat lesz, ami tizennégy emeletes kocsival közlekedik majd. 2020-ra 2,6 millió, 2025-re 4,1 millió vasúti utast prognosztizálnak éves szinten. Az Expressz-3 jegyértékesítési rendszer kilencven napos elővételi lehetőséget fog biztosítani az utasoknak.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!