Dél-Baranyából jelentkezünk

Vörös Attila   ·   2020.11.23. 12:00
13357_E3VA9429_201120_

Mozgalmas ősz: konténervonatok Magyarbólyon át, megjelentek a Desiro motorvonatok.

Jelentős fellendülést hozott az idei év a magyarbólyi határátmeneten, a szokásos tehervonatok mellett egyre több olyan fuvart hoznak ide a vasúttársaságok, amik a pályaépítések miatt az egyre szűkülő kelebiai határátmenetet tehermentesíteni tudják. Tavasszal a PKP Cargo konténervonatai voltak az elsők, néhány hete pedig a Rail Cargo Hungaria is erre hozza a konténerforgalmának egy részét.

Az RCH konténervonata érkezik meg Magyarbóly állomásra (fotók: Vörös Attila)

A konténervonatok mellett szerencsére az egyéb áruforgalom is megerősödött, tartályvonatok, szénvonatok, cementes kocsik járnak át a horvát-magyar határon. Néhanapján pedig igazi ritkasággal is találkozhatunk, ilyen például a CER alkalmankénti eszéki tartályvonata.

A PKP Cargo dobozosa is befutott péntek délután, képünkön Villány alatt halad a határ felé

Kivételesen a személyforgalomban is volt változás a közelmúltban. A Villány körüli vonalakon általánosságban Bézé motorvonatok járnak, csak a szüreti fesztiválok, a busójárás és egyéb hasonló nagyobb megmozdulások alkalmval helyettesítik őket mozdonyos vonatokkal. November elején megérkeztek az első Desiro motorvonatok Pécsre a Start járműátszervezési tevékenysége nyomán. A pécsi Desirok egy-két bézés szerelvényt váltanak ki egyelőre naponta, így eljutnak Pélmonostorig is.

A 116-os Szergej nemrég érkezett egy jó húszkocsis belépő tehervonattal Pélmonostorról, szembe a Desiro pedig épp indul át a határ felé. Köztük a tehervonatot ellenőrző rendőrök...

A helyi kocsifeladás is szerencsére erősnek mondható, két nagyüzem heti háromszor közlekedő kiszolgáló tehervonatot lát el munkával. A Beremendi Cementműben hetente 5–10 poranyagszállító vagon fordul meg, a mohácsi Kronospan Mofa üzemben viszont sokkal több, akár vonatonként harminc kocsi is. A farostlemezgyárba első sorban rönkfa érkezik, de készterméket is visznek el vasúton. A mohácsi kocsimennyiség miatt sokszor kell remot Szergejt keríteni a tolatós élére, egyébként remot Dácsia megy alapból. Ha nincs Szergej, lehet akár Csörgő is, legalábbis korábban lehetett, mert jelenleg nincs Pécsen erre ráérő plusz gép, miután átköltöztették őket Hatvanba...

A mohácsi tolatós robog Palkonya határában a farostlemezgyárba tartó rakott favonattal

Már Mohácsról visszatérőben, üres vagonokkal érkezik a 309-es Szergej Villányba

A cementműből két kocsit hozott pénteken a Szergej. Képünkön Villány elágazásba érkezik meg a 62-es vonalról, ahol már csak teherforgalom van 2007 tavasza óta

Az ország egyik legszebben ápolt vasútállomása, Magyarbóly. Életkép

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kisvasút Városi vasút Vasútmodell Kiemelt ajánlatok

Indóház, XX/2. 2024. április–május, a kötöttpályás olvasnivaló

iho.hu   ·   2024.04.03. 14:14

Dióhéj: szomorú Szergej-sors, avagy hol Dombóvár állott, most kőhalom; a MÁV V46 sorozatú villamos mozdonyai, a Szöcskék; a világ legnagyobb számban megépített és forgalomba helyezett motorvonata, a Ganz-MÁVAG D1; Délkelet-ázsiai fejlődési pályák szigeti rónákon és esőerdőkben, őszinte kritika az A.C.M.E M63-asáról.