Déli vasúti körgyűrű: tárgyalás kínai beruházásról

MTI   ·   2013.03.25. 13:59

A fővárost elkerülő, teherszállítási vasútvonal megépítése is szóba került Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára és a Kínai Fejlesztési Bank nemzetközi együttműködési igazgatója hétfői budapesti tárgyalásán.

A megbeszélés témája, Varga Évának, az államtitkár sajtófőnökének tájékoztatása szerint, az a 2012. május 1-jén kötött megállapodás volt, amelynek nyomán a Kínai Fejlesztési Bank egymilliárd euró értékben finanszíroz magyarországi beruházásokat.

Szijjártó Péter tájékoztatta kínai tárgyalópartnerét, Dai Guohuit, hogy a magyar kormány úgy döntött: ebből a forrásból egy Budapestet délről elkerülő, teherszállítási vasútvonalat tervez építeni. Az államtitkár arról is beszámolt, hogy a beruházással kapcsolatos végleges előterjesztésnek április 30-ig kell a kabinet elé kerülnie.

Mindkét fél elkötelezett, hogy a hitelkeretről szóló tárgyalásokat felgyorsítsák, és hogy minden konkrétumról megállapodjanak - közölte a sajtófőnök.

Mint az iho.hu korábban jelentette, a kormány február végén döntött a V0-ás kétpályás villamosított vonal megépítéséről Cegléd és Tatabánya között. A kínai finanszírozás korábban a ferihegyi gyorsvasút tervei kapcsán került szóba, de Szíjártó egy korábbi nyilatkotata szerint a repülőtér forgalmának csökkenése miatt ez a beruházás már nem aktuális.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

LokoPiknik a Füstiben: motorkocsikkal és Szergejekkel, köztük a felújított M62 001-gyel, ACSEV Boros Bénivel és szlovák járművekkel

iho/vasút   ·   2025.09.22. 12:00

A vasút két évszázadáról szeptember 27-én és 28-án a Magyar Vasúttörténeti Parkban megemlékező hétvége központi témája a motorkocsik világa és az idén hatvanéves Szergej dízelmozdonyok lesznek. Bemutatkozik a tompító nélküli M62 001 is, amitől biztosan dübörög majd a környék!

Vasút Nagyvasút

Folytatódik a pécsi fővonal karbantartása

MÁV/iho   ·   2025.09.19. 15:00

Szeptember 23-ától három hétig pótlóbuszok közlekednek Dombóvár, Szentlőrinc és Pécs között. A kiemelt karbantartás célja a sebességkorlátozások megszüntetése, a Budapest és Pécs közötti vonatközlekedés pontosabbá tétele.