Döntött a kormány a v0 építéséről

MTI   ·   2013.02.27. 17:08

A kizárólag teherszállításra szolgáló, kétvágányú, villamosított, 113 kilométeres vasútvonal Tatabánya és Cegléd között épül. A kormány még vizsgálja, hogy a kínai fejlesztési bankkal nemrég kötött, egymilliárd eurós együttműködés, vagy uniós források terhére valósul-e meg a beruházás. Amennyiben a kínai forrásokat választják, a kivitelezés 2014 tavaszán elkezdődhet, tehát a tervezést és a költségbecslést addigra el kell végezni. Vonatok ez esetben 2017-ben közlekedhetnek az új pályán.

Szijjártó Péter külkapcsolatokért felelős államtitkár bejelentette, hogy a ferihegyi gyorsvasút megépítése egyelőre lekerült a napirendről, mert a Malév csődje miatt a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér forgalma csökkent, és az 1-es terminált is bezárták.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elmarad Romániában a dízelreneszánsz

iho/vasút   ·   2025.10.03. 09:00

A CFR Călători hónapok óta nem fizette ki a villamos üzemű járművei által elhasznált vontatási áram díját, ezért a vasúti áramszolgáltató Electrificare CFR úgy döntött: október 7-étől nem engedi közlekedni a villamosmozdonyokat és -motorvonatokat. A vasúttársaság végül kegyelmet kapott.