Drót a töltésen

Kemsei Zoltán   ·   2011.11.08. 08:55
00

A múlt század hatvanas éveiben vett hatalmas lendületet Magyarországon a vasút-villamosítás. Egyre-másra építették a felsővezetékeket a fontosabb fővonalak fölött, 1964-től a Ganz-MÁVAG-ban az akkori viszonyok között igen korszerűnek számító, szilícium-egyenirányítós V43-as mozdonyok sorozatgyártása is megkezdődött. A Szovjetunióval való kereskedelemben is kiemelt fontosságú Budapest–Cegléd–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony fővonalat 1970. december 19-re villamosították. Alig egy évvel később, 1971. november 5-én a vonalat a ferencvárosi pályaudvarral összekötő szakasz fölött is megcsillant az új réz felsővezeték.

Magányos Szili döcög az ideiglenesen egyvágányú pályán<br>A képre kattintva fotógalériánk nyílik meg

Kapcsolódó hírek

Közút Zöldút Közlekedésbiztonság Környezetvédelem Automobil

A gépkocsik károsanyag-kibocsátását mérik fel az ország négy városában

iho/közút   ·   2024.09.18. 15:00

A szeptember 16-a és 20-a között zajló Közúti Közlekedési Környezetvédelmi Akció során végzett mérések célja, hogy átfogó képet adjon a hazánkban forgalomban lévő gépkocsiállomány évenkénti változásáról és a járművek állapotáról, beleértve az átlagéletkort és az erózió mértékét.