Dupláznak a sógorok
Tavaly összesen 22 millió eurós forgalmat bonyolított az Osztrák Posta két magyar cége, a levélküldemények kézbesítésével foglalkozó Feibra, és a logisztikai szolgáltatásokat nyújtó Trans-o-flex. Utóbbi tavaly 18 százalékos árbevétel-növekekedést ért el - mondta az iho.hu érdeklődésére Peter Umundum, a cégcsoport elnökségi tagja. A szakember elmondta: ezt a növekedést elsősorban új ügyfelek megnyerésével érték el, így az idei évre jóval szerényebb, 10 százalékos növekedést terveznek.
Umundum szerint a tavalyi növekedési ráta elvárása „irreális volna”. De ezzel az aránnyal is bőven a cégcsoport többi vállalata fölött teljesít a magyar leányvállalat: míg Németországban és a BeNeLux államokban 6, Ausztriában 5,4, Dél- és Közép-Európában 8,3 százalékos növekedést értek el 2010-ben.
A cég középtávú tervei szerint 2015-re összesen 27 százalékkal növelnék bevételeiket, a küldeményszám 32 százalékos növekedése melett, ami az idei évre tervezett 2,32 százalékos nyereségarányt három év alatt megduplázná, 4,48 százalékra.
Umundum szerint működésük során jó „pénzt keresnek”, ami azért különösen fontos, mert tőzsdei cégként tisztességes nyereséget kell fizetniük befektetőiknek: 10-12 százalékos adózás előtti eredményarányuk háromnegyedét osztalékként kifizetik a tulajdonosoknak.
A 18 százalékos növekedést elsősorban a B2C szektorban várják, ahol cégek küldenek csomagokat egyéni címzetteknek, egyik legnagyobb ügyfelük az Extreme Digital, amelynek küldeményeit ők szállítják belföldre, Romániába és Csehországba is – egészítette ki Pesztericz Péter, a Trans-o-flex ügyvezető igazgatója. Mégis, legnagyobb piacuk a belföldi csomagszállítás, ezen a piacon 10 százalékos piaci részesedéssel a harmadik legnagyobb szolgáltató, míg a nemzetközi küldeményekkel együtt a 6. helyen állnak. A növekedés lehetőségét az elektronikus kereskedelem fellendülésében látják, elsősorban könyvek, direkt értékesítők és MLM-vállalkozások megnyerésével igyekeznek elérni a tervezett növekedést.
Tavaly 2,3 milliárd forintos árbevételt értek el, elhagyták gyáli logisztikai bázisukat, és beköltöztek a budapesti BILK-be. Itt padlószintben tudnak rakodni, ahol a 3b hungaria által beépített, 90 millió forintos szortírozó központot használják. Mint Pesztericz elmondta, nemcsak a szortírozás pontossága nőtt, hanem a gravitációs pályák elhagyásával az egymást agyonnyomó csomagok is eltűntek a rendszerből, mert most már minden futószalag vízszintes, így a súlyosabb csomagok nem nyomják meg a könnyebbeket.
Pesztericz elmondta: a cég 95 alkalmazottal dolgozik, hozzájuk jön még körülbelül kétszáz alvállakozói rendszerben működő teherautós futár. Az üzemanyagfelár jelentős árbevételt jelent a cég bevételeiben, de – hangsúlyozta – ezt a pénzt ők továbbutalják az alvállalkozóknak.