Egyelőre nem lesz buszsáv a Nagykörúton
Ez év februárjában 2012-re halasztotta a szegedi Nagykörútra tervezett buszsáv építését a városvezetés, legutóbbi ülésén azonban a szegedi közgyűlés ezt a tervet is elvetette. A korábban számolt költségekhez képest hetvenötmillió forinttal többe kerülne a beruházás, és ezt a város költségvetése jelenleg nem bírná elviselni. A két évvel ezelőtt elnyert projekt nyolcvanöt százalékos támogatási aránya így körülbelül ötvenszázalékosra csökkenne. A közgyűlés ezen határozatával visszalép a nyertes pályázattól. A város és az útkezelő 474 milliós támogatást nyert ahhoz a hatszázmilliós fejlesztéshez, melynek keretein belül a Nagykörút közepén a Bertalan hídtól a Kálvária sugárútig közös tömegközlekedési sáv épülhetett volna.
A Londoni körút átépítésének költségeit az Árkád bevásárlóközpont építtetőjének kellett volna állnia, de a halasztás miatt a város e kötelezettsége alól felmentette a vállalkozót, és magára vállalta a mintegy harminckétmilliós munkát. Huszonhatmilliós többletköltséget jelent, hogy a városi vállalat, a Szeged Pólus Nonprofit Kft. ennyiért vállalkozik a projekt lebonyolítására. A januártól várható áfaemelés tizenhárom, a műszaki ellenőr cég áremelése pedig további ötmilliós áremelkedést jelent.
A tömegközlekedési sáv ötletét nem vetették el. Az M43-as átadásával keletkező „forgalmi vákuumot” kihasználva szeretnék gyorsítani, az autóktól elválasztani a tömegközlekedést. A polgármester ennek szellemében arra utasította a fejlesztési irodát, hogy mihamarabb nézzenek másik támogatási forrás után, ahonnan több pénzt lehet igényelni. A városvezetés abban bízik, hogy a korábbi ötszázmilliós pályázati keretet növelik, vagy a korábban többször is említett maradék pénzekre írnak ki újabb pályázatot.
Ezzel párhuzamosan az önkormányzat a Tisza Lajos körúton futó buszsáv építésére pályázik. Ez a fejlesztés kétszázmillió forintba kerül, ebből tízmillió az önrész. A tervek szerint a Dugonics tértől a Szentháromság utcáig a forgalmi sávot kiszélesítenék és kerékpársávot hoznának létre. A körforgalom felé külön sávon haladhatnának az autósok és a buszok. Az úttest egy részén bazaltbetonra cserélnék a burkolatot.