Elégedetlenek a taxitársaságok
A társaságok képviselői Tarlós István főpolgármesterrel és Vitézy Dáviddal, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatójával egyeztettek a rendelettervezetről kedden. Az Rt5 Taxi, a 6x6 Taxi, a Plus Taxi, a Taxi4, a Max Taxi, a Taxi 2000, a Budapest Taxi, a Mobil Taxi és a Zóna Taxi által aláírt közös, az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményben azt írták, egyetlen, a rendelet legproblémásabb részeinek változtatásaira tett jogi, és szakmai javaslatukat sem fogadták el.
Hozzátették, hogy emiatt az aláíró kilenc taxitársaság továbbra sem ért egyet a rendelettervezettel, azt jogilag aggályosnak tartják, és álláspontjuk szerint szakmailag jelentős hibákat tartalmaz. Ezek között szerepel a 3-4 ezer jármű cseréje másfél éven belül, az előírt 60 kilowattos motorteljesítmény magas mértéke, a 430 literes csomagtér előírása és a drágán megvalósítható egységes külső. A szervezet 55 kilowattos teljesítményt, 390 literes csomagteret, valamint fehér alapszínt szeretne.
A Magyar Nemzet szerdai számában írt arról, hogy a legfontosabb kérdésekben egyetértés alakult ki a főváros vezetése és a taxisok között, az autók korábban tervezett 60 kilowatt teljesítménykorlátját várhatóan 58-ra csökkentik, és a rendelet 2014 június végén léphet hatályba.
Az egységesítés, vagyis a rögzített hatósági ár, a sárga-fekete autószín, a kötelező klíma, a bankkártya-elfogadás és a dohányzási tilalom marad.
A tervezetről április 9-i ülésén tárgyal a Fővárosi Közgyűlés.