Elindult a sirázi metró

iho   ·   2014.10.20. 13:45
400px_siraz_metro

A nagy múltú iráni város, Siráz egyes metróvonalának első szakaszát október tizenegyedikén adta át hivatalosan az ország alelnöke, Es’haq Jahangiri. A bő tíz kilométer hosszú vonal nyolc megállót fűz fel, bár közülük kettő még nincs teljesen kész – írja az International Railway Journal.

A viszonylatra Siráz városa a kínai CNR és az iráni IRICO konzorciumától huszonhét ötkocsis metrószerelvényt rendelt 2010 novemberében. A járművek ezerötszáz voltos egyenárammal táplált felsővezetékről üzemelnek.

A sirázi metró huszonhét ötkocsis CNR-szerelvénnyel indult el október 11-én. A kettes vonal kezdeti szakaszát építik, a hármast tervezik az iráni városban<br>(forrás: Railway Gazette)

A másfélmillió lakosú város első metróvonalának építését 2001-ben kezdték. A vonal első szakasza a belvárosban található Namazi tértől észak felé vezet az Ehszan térig. A vonalat a közeljövőben déli irányba, a Namazi tértől a város repülőtere közelében található Gol-e-Sorkh térig bővítik majd tovább. Ha elkészül a teljes hosszban 22,4 kilométeres egyes vonal, húsz föld alatti és egy felszíni megállót fog érinteni. A pálya nagyrészt felszín alatt fut: tizenkét és fél kilométer hosszúságban két hat méter átmérőjű alagútban halad, amelyeket az NFM Technologies egy-egy aktív földmegtámasztású fúrópajzsa fúr ki.

A sirázi metróhálózat azonban az egyes vonallal nem áll meg: már építik a tizenöt kilométer hosszúra tervezett kettes vonal kezdeti, Shokufe és Azadi megállókat összekötő, tizenegy kilométeres szakaszát. A középtávú tervek között szerepel egy harmadik, tíz kilométeres vonal is öt állomással, hosszú távon pedig hat vonal létrehozását álmodták meg az irániak – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Magyar tulajdonba került a Dunakeszi Járműjavító Kft.

iho/vasút   ·   2022.06.29. 15:00

A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. megszerezte a TMH International AG tulajdonrészét a Dunakeszi Járműjavító Kft.-t birtokló TMH Hungary Invest Zrt.-ben, ezzel a nemzetgazdaság szempontjából stratégiai jelentőségű vállalat teljes egészében magyar tulajdonba került.