Elkészült a kínai Škoda-csoda

iho   ·   2015.08.08. 18:45
400px_skoda_27t

A ForCity-járműcsaládhoz tartozó, 27T típusjelzést viselő, teljes hosszban alacsonypadlós, ötrészes villamost a Škoda és a kínai Beijing Subway Rolling Stock Equipment Company (BSR) közösen fejlesztette ki. A BSR pekingi üzemében megépített, prototípus járművet nemrég vehette először szemügyre a nagyérdemű az UrTran 2015 nemzetközi vásáron – írja az International Railway Journal.

A Škoda a napokban Pekingben bemutatott prototípus-villamosa felsővezeték nélkül is képes közlekedni. A gyártó a járművel a kínai piacon is meg szeretné vetni a lábát<br>(fotó: Railway Gazette)

A két vezetőállású villamos elektromos berendezéseit, valamint a vontatási és irányítási rendszereket a Škoda Electric szállította. A jármű felsővezeték nélkül is közlekedhet a tetőn elhelyezett nano-lítium–titán akkumulátoroknak köszönhetően. A Škodának ez a második, önjáró üzemmódra is képes villamosa; az első, drót nélkül is használható kocsikat a törökországi Konya városa rendelte meg tavaly, pontosan egy tucatnyit.

A Škoda lényegében már tavaly bemutatkozott Kínában, igaz, akkor a kínai CSR Qingdao Sifang rántotta le a leplet a cseh gyártó licence alapján megépített, prototípus 15T ForCity kocsiról. A 14T verzión alapuló típust szintén a kínai piacra szánja a CSR – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Elhárulhatnak az akadályok az uniós hosszútehervonat-projekt megvalósulása elől

iho/vasút   ·   2024.03.05. 12:00

Az Európai Parlament TRAN bizottsága egyhangúan jóváhagyta az uniós vasúti infrastruktúra kapacitásának optimalizálását sürgető javaslatot. A terv több árut juttat a vonatokra – ez a Green Deal kulcsfontosságú eleme – a kiterhelt vasúthálózaton jelentkező problémák felszámolásának és a tehervonatok útvonalának szisztematikusabb tervezésének az igényével. A helyzet azonban ennél jóval bonyolultabb.