Elkészült a kínai Škoda-csoda

A ForCity-járműcsaládhoz tartozó, 27T típusjelzést viselő, teljes hosszban alacsonypadlós, ötrészes villamost a Škoda és a kínai Beijing Subway Rolling Stock Equipment Company (BSR) közösen fejlesztette ki. A BSR pekingi üzemében megépített, prototípus járművet nemrég vehette először szemügyre a nagyérdemű az UrTran 2015 nemzetközi vásáron – írja az International Railway Journal.
A két vezetőállású villamos elektromos berendezéseit, valamint a vontatási és irányítási rendszereket a Škoda Electric szállította. A jármű felsővezeték nélkül is közlekedhet a tetőn elhelyezett nano-lítium–titán akkumulátoroknak köszönhetően. A Škodának ez a második, önjáró üzemmódra is képes villamosa; az első, drót nélkül is használható kocsikat a törökországi Konya városa rendelte meg tavaly, pontosan egy tucatnyit.
A Škoda lényegében már tavaly bemutatkozott Kínában, igaz, akkor a kínai CSR Qingdao Sifang rántotta le a leplet a cseh gyártó licence alapján megépített, prototípus 15T ForCity kocsiról. A 14T verzión alapuló típust szintén a kínai piacra szánja a CSR – számol be a Railway Gazette.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!