Elkészült a szállítási rendelet tervezete

MTI   ·   2011.10.31. 09:06
Még 2009-ben született három uniós rendelet a közúti áru- és személyszállításról, amely szűk körben, de lehetőséget ad a tagállamoknak a saját szabályozásra. E szabályokat tartalmazza a tervezet.

A fuvarozó cég akkor veszti el a jó hírnevét, ha a hatóság visszavonja a fuvarozási jogosultságát. Erre akkor kerül sor, ha az engedélyhez hamis adatokat szolgáltatott, a járművezetője súlyosan és ismételten megsértette a vezetési és pihenőidőre előírt szabályokat, vagy a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara megállapította: a cég megsértette a piaci magatartási normákat.

A cég ügyvezetője, továbbá szakmai irányítója akkor nem bír jó hírnévvel, ha ilyen pozícióban dolgozott korábban fizetésképtelenné vált cégnél, vagy a hatóság a cége fuvarozási engedélyét visszavonta. A jó hírnév, az azt megszüntető eseményt követő egy év múlva áll helyre. Aki bűncselekmény miatt lesz rossz hírnevű, addig marad az, amíg büntetett előéletűnek minősül.

Nem kaphat fuvarozási engedélyt az a cég, amelynek a pénzügyi helyzete nem megfelelő. Itt a kormányrendelet visszautal az uniós rendeletre. Ha egy járműve van a fuvarozónak, akkor folyamatosan kell rendelkeznie kilencezer euró tőkével. A további járművek után egyenként ötezer euró tőkét kell készenlétben tartani. A fuvarozási engedély kérésekor pedig nem lehet köztartozása a cégnek.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.