Először szállíthat Ázsiába mozdonyokat a Stadler
A 165 millió euró, vagyis bő ötvenmilliárd forint értékű üzlet a Stadler első nagyobb tendergyőzelme a Csendes-óceáni régióban. A beruházás a része a Taiwan Rail Administration (TRA) gördülőállomány-megújítási programjának. A svájciak tavaly novemberben jelentették be, hogy három tajvani tenderre is benyújtják a jelentkezést – adja hírül az International Railway Journal.
A hattengelyes, keskeny (1067 milliméteres) nyomközű dízel-villamos mozdonyokat a spanyolországi Valencia mellett található üzemében építi majd meg a gyártó. A személyszállító és tehervonatok továbbítására egyaránt alkalmas járművekben a Cummins kétezer kilowatt (2700 lóerő) teljesítményű dízelerőforrása fog dolgozni, mely százhúsz kilométer per órás legnagyobb üzemi sebesség elérését, valamint négyszázharminc kilonewton indító vonóerőt tesz lehetővé a gépek számára.
A helyi trópusi-szubtrópusi klímaviszonyok, valamint a svájcihoz hasonló, kihívást jelentő hegyvidéki domborzati viszonyok miatt a Stadler speciális kialakítással építi meg a mozdonyokat, hogy azok extrém körülmények között, akár száz százalékos páratartalom és negyvenöt Celsius fokos hőség mellett is meg tudjanak birkózni a feladatokkal. A könnyű és környezetbarát gépek szinkronüzemre is képesek lesznek – számol be a Railway Gazette.
A TRA megrendelésével a Stadler rövid időn belül második üzletét köti Ázsiában: nemrég az indonéziai PT Inkával állapodott meg arról, hogy közösen hoznak létre egy gyártóüzemet a kelet-jávai Banyuwangiban, ahol ötszáz vasúti kocsit építenek majd meg.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!