Emirates: biztonságos társaság, United: vírusmentes járat
IATA- ajánlások, prioritás az oltóanyagoknak, felkészülni a szállítmányok védelmére, hűtésre, tárolásra. BUD Cargo City felkészült.
A nemzetközi utas-egészségügyi és biztonsági intézkedéseket minősítő Safe Travel Barometer legfrissebb felmérése során több mint 230 légitársaságot elemeztek és 26 egészségügyi, illetve biztonsági paraméter mentén értékelték azokat, kitérve a koronavírus miatt bevezetett biztonsági intézkedésekre és a járvány idején utazók kényelmére. Az Emirates 4.4 pontot ért el a maximális 5 pontból, mellyel az első helyen végzett a légitársaságok biztonsági rangsorában – olvasható a légitársaság közleményében.
Az Emirates utasai ingyenes higiéniai készletet kapnak beszálláskor, a repülőtéri kiszolgáló területeken antimikrobiális védő paneleket helyeztek el, a személyzet speciális védőfelszerelésben teljesít szolgálatot, a repülőgépeken pedig a személyzet egy taggal bővült, akinek a feladata, hogy a fedélzeti mosdókat 45 percenként takarítsa és fertőtlenítse.
Az Emirates vezette be a világon elsőként, hogy 150 ezer euróig fedezi utasai egészségügyi, illetve napi 100 euróig a kéthetes karanténnal kapcsolatos szállodai költségeit, amennyiben utazásuk során COVID-19 fertőzéssel diagnosztizálják őket. Az utasok szabadon változtathatják az utazás időpontját vagy akár két évvel meghosszabbíthatják repülőjegyük érvényességét, hangsúlyozza a közlemény.
A United arra vállalkozott, hogy beindítja a világ első koronavírus-mentes járatát, méghozzá New York Newark és London között. A 14-es járatra jelentkező utasokat a repülőtéren ingyenes de kötelező tesztnek vetik alá, ha valaki nem hajlandó a vizsgálatra, azt más járatra könyvelik át. Vagyis csak az szállhat fel a gépre, akinek nem mutattak ki fertőzöttséget, viszont így is kötelező marad a maszkviselés. A légitársaság szerint tehát a fertőzés-mentesség garantált, és ez a gyors módszer fontos szerepet játszhat a légiközlekedés biztonságos újraindításában szerte a világon, írja a társaság.
Az IATA megjelentette irányelveit a vakcinák szállításával, elosztásával kapcsolatban, amelyeket több más nemzetközi és kormányszervvel együttműködésben dolgozott ki, de tartalmazza a nemkormányzati szervezetek szerepét is. A főbb tennivalók: mindenekelőtt a kormányoknak kell segítenie a légiközlekedési hálózat helyreállítását. Az oltások különleges, hűtött környezetet igényelnek, ki kell alakítani az ennek megfelelő infrastruktúrát, és mivel a vakcinák időérzékenyek, a hatóságoknak meg kell teremteni a gyors eljutás feltételeit, az ilyen jellegű szállítások prioritását az átrepülési és leszállási engedélyek kiadásában. Az ajánlásban szerepel, hogy ezeknek a repüléseknek elengednék a tarifáit is. Külön kitér az anyag arra, hogy az oltóanyag-szállítmányokat fokozottan kell biztosítani a hamisításokkal és lopásokkal szemben.
Az Aeromagazin legutóbbi számában arról olvashatunk, hogy az idén üzembe helyezett Cargo City alkalmas a vakcinák fogadására és hűtéses tárolására. A teherszállítási központ "a koronavírus-járvány első hulláma után immár felkészülten várja a második hullám alatt érkező egészségügyi szállítmányokat, és már korábban megkezdte a felkészülést a majdani vakcina szállításához és tárolásához szükséges feltételek biztosítására. A BUD Cargo City szabályozott hőmérsékletű létesítményei kiváló fizikai környezetet biztosítanak az oltóanyagok vagy azok összetevőinek tárolásához és továbbításához" - hangzik a cikk.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!