Egymilliárd euróval támogatja az EU az alternatív üzemanyagok használatát
A kezdeményezés célja a transzeurópai közlekedési hálózaton (TEN-T) zajló közúti, tengeri, belvízi és légi közlekedés elősegítése – a vasút viszont egy centet sem kap belőle.
A kezdeményezés célja a transzeurópai közlekedési hálózaton (TEN-T) zajló közúti, tengeri, belvízi és légi közlekedés elősegítése – a vasút viszont egy centet sem kap belőle.
Két év rekordveszteség után újra nyereséges üzleti évet zárt tavaly a Budapest Airport, így a vállalatnak sikerült a koronavírus-járvány idején felhalmozott súlyos mínuszból némileg lefaragnia.
Nagyobb lesz az előtér, nő a raktár-kapacitás. Jól időzített beruházás, a járvány lecsengésével is sikerült bővülni, áruszállításban vezet Budapest a térségben.
Öt An-124-essel folytathatja a légitársaság. De a legnagyobb kérdés: túléli-e adminisztrációs központja, technológiai dokumentációja pusztulása után maga az Antonov, a tervező intézet és gyártó bázis?
A TT Club árufuvarozási biztosító társaság szerint a szárazföldi áruszállítás, beleértve a vasutat is, egyre több veszélyes árut vonzhat a nagy távolságú fuvarokhoz.
747-esek elsősorban Kína felől: az első 8F kereskedelmi útjának is állomása volt Ferihegy, és a luxemburgiak gépe „avatta” Cargo Cityt.
A teherszállítás fellendülőben, az Airbus gyorsabban lépett, mint a nagy versenytársa. Repül az utasszállítóból tehergéppé alakított A320-as.
Az Airbus hamarabb kapcsolt és korábban jelentette be az A350-1000 teherváltozatát, de az amerikai gép a hírek szerint nagyobb kapacitású lesz.
Most egy új raktárcsarnokot adtak át, a forgalom Csengcsou és Ferihegy között heti 7–9 járatra, az előtér négygépesre bővülhet.
A légiközlekedés fő ereje a belföldi forgalom a nagyobb országokban. Kína volt a forrása a járványnak, de Kína védekezett legintenzívebben a külföldiek beutazása ellen.
Konvertált kéthajtóművesekkel lehet helyettesíteni a mostani legnagyobb cargogépeket, az igény a teherszállításra óriási.
A teljes 777-es flotta aktív, a gazdaságos működés a társaság szerint 2022-re állhat helyre.
Az európai gyártónak milliárdokba kerülhet, de megtérülhet, ha sikerül kialakítani a kéthajtóműves teherszállító változatát.
Az IATA a 2020-as adatokról, és a továbbra sem biztató idei kilátásokról. Csak a cargoforgalom zuhant kevesebbet, és állhat talpra hamarabb.
Csengcsou felől már van menetrend szerinti áruszállító járat Budapestre, a járványon túl is jelentős a forgalom.