Enyhül a trolitenderbotrány?
·
2011.11.21. 16:41
A politikus hétfői szegedi sajtótájékoztatóján azt mondta: Botka László polgármester múlt csütörtöki sajtótájékoztatóján elhangzott állításával szemben – amely szerint 250 millió forint kár érte a várost – a mai napig egyetlen fillér többletköltség vagy más kiadás nem keletkezett.
Hozzátette: a polgármester által aláírt szerződés szerint a trolikat a szállítás időpontjában érvényes, a Magyar Nemzeti Bank által közzétett hivatalos euróárfolyamon kell kifizetni. Az önkormányzatnak a járművek árából csupán 13,65 százaléknyi önrészt kell kifizetnie, a vételár nagyobbik hányada közvetve az Európai Uniótól érkezik. Az euró-forint árfolyam változásából eredő hátrány vagy előny csupán a vételár e részével kapcsolatban érintheti a várost – közölte a Fidesz szegedi elnöke.
Gyimesi László elmondta, Botka László kijelentései miatt nagy nyilvánosság előtt elkövetett rágalmazás bűncselekményének gyanúja miatt feljelentést tett, valamint jó hírnév megsértése miatt beperelte a polgármestert.
Botka László csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta: negyedmilliárd forintos kár érheti Szeged adófizetőit amiatt, hogy a helyi közlekedési társaság vezetője indokolatlan feljelentésével megakasztotta az önkormányzat trolibuszbeszerzését.
Közölte, a város legfontosabb beruházása a mintegy harmincmilliárd forintos összköltségvetésű, uniós támogatással megvalósuló elektromos tömegközlekedés-fejlesztési nagyprojekt, amely részeként az önkormányzat tizenhárom új trolibusz vásárlására írt ki pályázatot 2010. szeptember 10-én. Emlékeztetett, hogy a bírálóbizottság, amelynek kormány által delegált tagjai is voltak, december 10-én hirdette ki a tender eredményét, a győztes az Ikarus–Skoda konzorcium lett. Egy héttel később a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) is megállapította, hogy a közbeszerzési eljárás törvényes volt.
Január első napjaiban Gyimesi László sajtótájékoztatót tartott arról, hogy a tenderben részt vevő cégek összejátszhattak. A projekt lebonyolításában részt vevő, önkormányzati tulajdonú Szegedi Közlekedési Társaság igazgatója pedig még aznap közölte, hogy nem kívánja aláírni a szerződést, és bejelentést tett a Gazdasági Versenyhivatalnál (GVH), az NFÜ-nél és a Közbeszerzések Tanácsánál, az ügy azonnali kivizsgálását kérve.
A polgármester közölte, hogy az NFÜ szabálytalansági eljárást kezdeményezett, majd a Nemzeti Nyomozóiroda (NNI) vizsgálatot indított. A GVH már márciusban megállapította, hogy semmi olyan adat nem merült fel, amely a tenderben részt vevők összejátszására utalna, ezért nem indít versenyfelügyeleti eljárást. Az NNI pedig – az ügyészség tájékoztatása szerint – bűncselekmény hiányában jogerősen lezárta a nyomozást – mondta Botka László.
Úgy fogalmazott: a politikai hecckampány következménye, hogy bár az előzetes ütemezés szerint néhány nap múlva kellene megérkeznie Szegedre az első trolibusznak, a csaknem egyéves csúszás miatt, járművek híján, nem indulhat el a közlekedés az új, 10-es számú trolivonalon.
A polgármester azt mondta, hogy a kényelmetlenségek mellett 250 millió forintnyi kár is érheti a szegedieket: tavaly 290 forintos euróárfolyamon tervezték a trolik beszerzését, a mintegy 10 millió eurós számlát a jelenlegi állás szerint pedig már 315 forintos árfolyamon kell kifizetni.
Hozzátette: a polgármester által aláírt szerződés szerint a trolikat a szállítás időpontjában érvényes, a Magyar Nemzeti Bank által közzétett hivatalos euróárfolyamon kell kifizetni. Az önkormányzatnak a járművek árából csupán 13,65 százaléknyi önrészt kell kifizetnie, a vételár nagyobbik hányada közvetve az Európai Uniótól érkezik. Az euró-forint árfolyam változásából eredő hátrány vagy előny csupán a vételár e részével kapcsolatban érintheti a várost – közölte a Fidesz szegedi elnöke.
Gyimesi László elmondta, Botka László kijelentései miatt nagy nyilvánosság előtt elkövetett rágalmazás bűncselekményének gyanúja miatt feljelentést tett, valamint jó hírnév megsértése miatt beperelte a polgármestert.
Botka László csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta: negyedmilliárd forintos kár érheti Szeged adófizetőit amiatt, hogy a helyi közlekedési társaság vezetője indokolatlan feljelentésével megakasztotta az önkormányzat trolibuszbeszerzését.
Közölte, a város legfontosabb beruházása a mintegy harmincmilliárd forintos összköltségvetésű, uniós támogatással megvalósuló elektromos tömegközlekedés-fejlesztési nagyprojekt, amely részeként az önkormányzat tizenhárom új trolibusz vásárlására írt ki pályázatot 2010. szeptember 10-én. Emlékeztetett, hogy a bírálóbizottság, amelynek kormány által delegált tagjai is voltak, december 10-én hirdette ki a tender eredményét, a győztes az Ikarus–Skoda konzorcium lett. Egy héttel később a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) is megállapította, hogy a közbeszerzési eljárás törvényes volt.
Január első napjaiban Gyimesi László sajtótájékoztatót tartott arról, hogy a tenderben részt vevő cégek összejátszhattak. A projekt lebonyolításában részt vevő, önkormányzati tulajdonú Szegedi Közlekedési Társaság igazgatója pedig még aznap közölte, hogy nem kívánja aláírni a szerződést, és bejelentést tett a Gazdasági Versenyhivatalnál (GVH), az NFÜ-nél és a Közbeszerzések Tanácsánál, az ügy azonnali kivizsgálását kérve.
A polgármester közölte, hogy az NFÜ szabálytalansági eljárást kezdeményezett, majd a Nemzeti Nyomozóiroda (NNI) vizsgálatot indított. A GVH már márciusban megállapította, hogy semmi olyan adat nem merült fel, amely a tenderben részt vevők összejátszására utalna, ezért nem indít versenyfelügyeleti eljárást. Az NNI pedig – az ügyészség tájékoztatása szerint – bűncselekmény hiányában jogerősen lezárta a nyomozást – mondta Botka László.
Úgy fogalmazott: a politikai hecckampány következménye, hogy bár az előzetes ütemezés szerint néhány nap múlva kellene megérkeznie Szegedre az első trolibusznak, a csaknem egyéves csúszás miatt, járművek híján, nem indulhat el a közlekedés az új, 10-es számú trolivonalon.
A polgármester azt mondta, hogy a kényelmetlenségek mellett 250 millió forintnyi kár is érheti a szegedieket: tavaly 290 forintos euróárfolyamon tervezték a trolik beszerzését, a mintegy 10 millió eurós számlát a jelenlegi állás szerint pedig már 315 forintos árfolyamon kell kifizetni.