Épül a B-móló

iho   ·   2017.07.27. 11:00
cim

Látványosan halad a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az új, a 2B Terminálhoz közvetlenül kapcsolódó 225 méter hosszú utasmóló építése. A kivitelező KÉSZ szakemberei már az indulási szint betonfödémjét öntik ki, a közvetlen beszállító folyosókat tartó lépcsőházak már lényegében elkészülte – írja közleményében a Budapest Airport.

Összesen tíz új beszállító folyosóval, valójában azonban 27-féle beszállítási lehetőséggel, (buszos illetve gyalogos beszállítás) bővül jövő nyártól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B Terminálja, amely elsősorban a nem-schengeni forgalmat szolgálja majd ki. Azért ezen a részen épül meg először a több, mint tízezer négyzetméter alapterületű új utasforgalmi szárny, mert ezekben az irányokban nőtt és várhatóan fog bővülni a legdinamikusabban a budapesti utasforgalom. A tíz új közvetlen beszálló folyosóval egyszerre vagy tíz keskenytörzsű, vagy három szélestörzsű és párhuzamosan négy keskenytörzsű gépet lehet kiszolgálni.

(fotók: Budapest Airport)

Az építési munkákat úgy tervezték meg, hogy először az utasmóló legtávolabbi (külső) része épüljön meg, és a terminál felé haladva fokozatosan érjék el a már meglévő repülőtéri épületet. Az alapozás előtt az új utasmóló alatti közműveket építették ki, utána következett a 550 vasbeton tartóoszlopon álló épületrész alapozása, illetve zajlanak a jelenlegi kivitelezési munkák az indulási szint födémjén. A tervek szerint augusztus végére készülnek el a terminálhoz közvetlenül csatlakozó részek szerkezetépítési munkái.

„Nagyon fontos a számunkra, hogy az idén őszre tető alá kerüljön az új utasmoló, hiszen akkor már nyugodtan folytatódhatnak a belső szakipari munkák (épületgépészet, erősáram, gyengeáramú rendszerek) - függetlenül az őszi-téli időjárástól. Eddig sikerült tartani a tervekben meghatározott belső határidőket, a KÉSZ szakembereivel hetente ellenőrizzük, hogy minden az eredeti ütemtervnek megfelelően folytatódjék” – mondta Stephan Schattney, az építkezést felügyelő Budapest Airport Műszaki Központ igazgatója. Hozzátette, hogy már csak azért sem engedhet meg magának semmiféle csúszást sem a kivitelező, sem a repülőtér, mivel a jövőben már egy sor új tengerentúli repülőt kell kiszolgálni az új utasmólón keresztül, mint amilyen a például a LOT new yorki vagy chicagói járata lesz. A várható nyári menetrendet ismerve pedig könnyen előfordulhat, hogy egyszerre három, szélestörzsű, interkontinentális óriásgép is parkol majd egymás mellett egy időben Ferihegyen.

A 2B Terminálhoz közvetlenül kapcsolódó utasmóló megépítése része a Budapest Airport BUD2020 névre keresztelt, 50 milliárd forintos (kb. 160 m euró) ötéves repülőtér fejlesztési programjának, amit teljes egészében saját erőforrásból finanszíroz. Az új utasmóló megépítése komoly biztonsági intézkedések mellett zajlik, hiszen a magas kerítéssel hermetikusan lezárt építkezés a repülőtér szigorúan ellenőrzött biztonsági zónáján belül található. Emiatt a Budapest Airport biztonsági igazgatóságának munkatársai minden egyes érkező és távozó teherautót ellenőriznek és bekísérnek az építkezés területére – több, mint egy éven keresztül, a nap 24 órájában, hét nap egy héten.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.