Érkeznek a DB Regio legújabb S-Bahn-vonatai

iho   ·   2014.04.19. 18:45
400px_dbregio_430

A Deutsche Bahn a napokban mutatta be legújabb rendelésű 430-as motorvonatainak első példányát Frankfurt főpályaudvarán (Hauptbahnhof). Németország nemzeti vasúttársasága először 2009-ben, majd 2010-ben rendelt meg villamos szerelvényeket a Bombardier és az Alstom konzorciumától Stuttgart és a Rajna-Ruhr-vidék S-Bahn-hálózataira. 2011 novemberében a Rajna-Majna környéki elővárosi gyorsvasúti hálózatra is igényeltek kilencvenegy vonatot, ötszázmillió euró értékben.

A DB Regio hesseni részlege az első vonatokat az S1-es viszonylatra és repülőtéri járatokra fogja vezényelni, majd az újabb járművek érkezésével az S7-es, S8-as és S9-es viszonylatokon is leváltják a kiöregedő, húsz–negyven éves 420-as motorvonat-szériát. A DB Regio Hessen a kilencvenegy szerelvényből harmincat kap, az utolsó érkezésével pedig százkilencvenegy 430-as vonattal fog rendelkezni Hessen környéke.

A DB Regio S-Bahn-hálózatán most Frankfurt környékére érkeznek új szerelvények a 430-as sorozatú motorvonatok formájában<br>(fotó: Uwe Miethe, DB)

A négyrészes, 430-as sorozatú motorvonatokat a kanadai és a francia gyártó közösen fejlesztette ki. A 68,3 méter hosszú, 119 tonna tömegű szerelvényeken 176 ülő- és 310 állóhely áll az utasok rendelkezésére. A vonatok 15 kilovolt 16,7 hertzes váltóáramról üzemelnek, 2350 kilowatt teljesítményre képesek, legnagyobb üzemi sebességük száznegyven kilométer per óra. Utasterük légkondicionált, valamint fel vannak szerelve utastájékoztató- és belső kamerarendszerrel is, ami akár százhúsz órányi felvételt is képes tárolni. Scharfenberg-típusú központi ütköző- és vonókészülékük („Schaku”) segítségével akár három szerelvény is közlekedhet együtt szinkronüzemben. A 430-as motorvonatok ráadásul kevesebb energiát is igényelnek, mint az általuk leváltandó 420-as sorozatú szerelvények.

Az előző 430-as megrendelések Stuttgartba állomásított szerelvényeivel ellentétben a Frankfurt környékén üzembe álló új egységeken nem lesz az ajtók nyitásakor kimozduló lépcső, mivel a rendszer gyakran meghibásodott, így kiiktatták ezt a funkciót. A legifjabb 430-as motorvonatokkal a következő hónapokban Frankfurt környékén végeznek majd futópróbákat, a komplett rendeléscsomag pedig decemberben, az idei menetrendváltáskor áll menetrend szerinti forgalomba – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek