Érkeznek a TransPennine-Desirók

iho   ·   2013.12.21. 08:45
400px_transpennine_desiro

A 350/4-es sorozatba sorolt szerelvények december 30-ával kezdik el leváltani háromrészes, 185-ös sorozatú dízeles társaikat a viszonylaton, miután elkészült a Manchestertől a West Coast Main Line-fővonal Newton-le-Willows-i kiágazásáig tartó szakasz villamosítása 25 kilovolt 50 hertzes rendszerrel. Az első 350/4-es november végén érkezett meg a szigetországba.

Az International Railway Journal arról ír, hogy a négyrészes Desirók kétszáztíz másod- és tizenkilenc elsőosztályú ülőhellyel szolgálnak. Habár a motorvonatok legnagyobb üzemi sebessége 177 kilométer (110 mérföld) per óra, Manchestertől a West Coast Main Line-ig 90 mérföld per óra az alkalmazható maximális tempó, ráadásul a 160 ilométer per órás sebességet elérve a WCML-en is véget ér a gyorsulás Desiróknak, így Nyugat-Anglia ipari központja és a skót nagyvárosok közötti menetidő mindössze percekkel fog csak rövidülni.

A First TransPennine Express első, 350/4-es sorozatú Desiro-motorvonatát november végén mutatták be<br>(fotó: Siemens)

A kocsinként 20,4 méter hosszú, 2,8 méter széles, 175,5 tonna üres tömegű szerelvények teljesítménye 1500 kilowatt, visszatápláló fékezésre képesek. A szerelvényeket InterCity-verzióban, kettő plusz kettő üléselrendezéssel szállítja a Siemens. A teljes 350/4-es flotta 2014 májusában, a nyári menetrendváltáskor áll forgalomba, amikor a viszonylaton naponta közlekedő vonatok száma tizenötről tizenkilencre nő.

A Siemens a London Midland vasúttársaságnak is szállít tíz 350/3-as villamos Desirót, amelyek a Londont Edinburgh-gel összekötő West Coast Main Line déli részét járják majd. A First TransPennine Express és a London Midland új Desirói is a gördülőállomány-bérbeadással foglalkozó Angel Trains tulajdonát képezik, a két vasúttársaság csak bérli azokat egy 170 millió euró értékű közös szerződés értelmében. A megállapodást a három fél még 2012 februárjában írta alá.

Az Egyesült Királyságban jelenleg nem kevesebb, mint 937 Angel Trains-tulajdonú Desiro fut, amelyeket tizenkilenc vasúttársaság használ – számol be a Global Rail News.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek