A Jazz most már száguld is
Az FS Trenitalia március végén Róma Termini pályaudvarán, díszes ceremónia kíséretében vette át első új Alstom-motorvonatát. Olaszország nemzeti vasúttársasága még 2012 novemberében rendelt a francia gyártótól ötvennégy négy-, valamint tizenhat ötrészes villamos szerelvényt, 440 millió euró értékben – írja az International Railway Journal.
A Trenitalia legújabb vonatait klasszikus zenei stílusok után nevezi el mostanában: a Coradia-motorvonatcsalád LINT változatának olaszországi példányai a Trenitalia-keresztségben a Minuetto (menüett) elnevezést viselik, a pár hete bemutatott AnsaldoBreda-ingaszerelvények Vivalto néven futnak, a Coradia Meridianok pedig a Jazz dallamait szólaltatják majd meg – igaz, csak az elnevezés erejéig. A Jazz név az FS egy online kérdőíves felmérése során bizonyult a legnépszerűbbnek.
A Jazz-vonatok új festési mintát képviselnek: a matt antracit szürke alapszín éles ellentétben áll az oldalfalon ecsetvonásszerűen végighúzódó sárga és kék sávokkal és a sárga ajtókkal, amelyek a szerelvény kompaktságát és dinamizmusát hivatottak kihangsúlyozni.
A járművek négy konfigurációban érkeznek a Trenitaliához: az elővárosi kivitelű Metropolitanon több állóhely van, a regionális forgalomra tervezett Regional az ülőhelyekben bővelkedik, a Regional Express elnevezésű verzió megfelelő kényelmet biztosít hosszabb utakra is, a repülőtéri gyorsvasúti funkcióra alkalmas Airport pedig igazi kötöttpályás serpa a csomagok elhelyezése és szállítása terén. Minden szerelvényre belső térfigyelő kamerarendszert, valamint audiovizuális utastájékoztató rendszert szerelnek fel, az utasok pedig konnektorokat is igénybe vehetnek. A vakok és gyengénlátók számára Braille-írással is fel lesznek tüntetve a fontosabb feliratok. Mindegyik verzió utastere úgy van konfigurálva, hogy a jövőben bármikor átalakítható legyen a kívánt funkcióra. A motorvonatok a vaspályákon legfeljebb százhatvan kilométer per órás tempóval haladhatnak.
A Trenitalia Jazz-vonatait az Alstom saviglianói, bolognai és Sesto San Giovanni-i üzemegységei közösen építik meg. Az Alstom azt nyilatkozta, elkötelezettek a szerelvények tervezett szállítási ütemezésének betartása iránt – számol be a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!