ETCS-re vált Belgium

iho/vasút   ·   2012.03.08. 11:36

Belgium vasúthálózatán már nem ismeretlen az ETCS, hiszen a Franciaország és Hollandia felé vezető nagysebességű vonalakon is az új európai szabvány szerinti vonatbefolyásoló rendszert építették ki. A pozitív tapasztalatok birtokában az Infrabel, Belgium infrastruktúra-kezelője belevág a klasszikus vasútvonalak modernizálásába is.

Brüsszel és Leuven között március 2. óta az ETCS első szintje üzemel, tehát a jelfeladás a pályára telepített balízokon keresztül valósul meg. A beruházásban érintett vonalszakasz – noha hossza mindössze 28 kilométer – nagyon fontos szerepet tölt be a belga vasúthálózaton. A Brüsszelből Liège-en át Németország felé tartó nagysebességű vonatok csak Leuven után térnek át az új építésű vonalra, így ez a 28 kilométer rendkívül érzékeny, szűk keresztmetszete a hálózatnak.

Élénk infrastruktúra-fejlesztés az Infrabel hálózatán. Kollégánk a napokban járt Belgiumban, a felvételen egy Brüsszel és Gent közötti pályaépítés látható (fotó: Tevan Imre)

Az Infrabel közlekedésbiztonsági programjának keretében 2022-ig a teljes fővonali hálózatán telepíteni szeretné az ETCS-t, a teljes vontatójármű-állomány pedig a tervek szerint 2023-ig kapja meg a jelfelvételhez szükséges fedélzeti berendezéseket – írja a Webtrains.fr. Követve a közlekedéspolitikai célkitűzéseket, az SNCB-hez érkező villamos Desiro ML motorvonatokat már egytől egyig felszerelik a költséges technológiával.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.