Ezren tesztelhetik a Bubit

Bánhidi Emese   ·   2014.07.14. 19:35
bubi1cim

Csütörtöktől indul a nyilvános próbaüzem. Azok a tesztelők, akik a próbaüzemben legalább tíz alkalommal használják a rendszert, majd a tapasztalataikat megosztják a BKK-val, féléves bérletet kapnak.

Jó pár hónapot késett a Bubi, az a hír járta, hogy idén nyáron nem is lesz már belőle semmi. Igaz, az még most sem világos, hogy elindul-e a nyári szünetben, hiszen két hétig tart a nyilvános próbaüzem, utána begyűjtik a tapasztalatokat, majd jön a kiértékelés, így valószínűleg tényleg augusztus 30. lesz, mire elindul – ahogyan egyébként ezt már korábban írtuk.

(Fotó: Arnold Balázs)

Jelenleg hetvenhat forgalmas helyszínen vannak gyűjtőállomások. Közleményében a BKK azt írja: „a rendszer belső tesztelése és a szoftveres fejlesztések elvégzése a vártnál tovább tartott, ugyanakkor mára alkalmassá vált a nyilvános próbaüzem megkezdésére”. A július 17-én induló – tervezetten kéthetes – nyílt próbaüzem a kerékpárok és a rendszer működését „járatja be”, hogy még feltárja az esetleges javítanivalókat, és értékes tapasztalatokkal szolgáljon ahhoz, hogy a MOL Bubit rövidesen éles üzemben használhassuk.

(Fotó: Arnold Balázs)

A strapabíró, GPS-szel ellátott háromsebességes, Csepel gyártmányú biciklik nem lesznek már teljesen ismeretlenek az érdeklődők számára: a budapestiek első alkalommal a februári Bringaexpón próbálhatták ki a MOL Bubi almazöld kerékpárjait és gyűjtőállomásait. Azóta pedig városszerte a MOL Bubi hétvégeken ismerkedhettek meg velük. A rendszer integrációját a T-Systems Magyarország Zrt. végzi. Az informatikai cég biztosítja az adatkommunikációt és a speciális szoftvermegoldások integrációját, a főbb rendszerelemeket pedig alvállalkozóként a német Nextbike GmbH – mint számos más nagyváros hasonló rendszerének fejlesztője – szállította.

(Fotó: Arnold Balázs)

A rövidesen élesben kipróbálható, kezelő nélküli dokkolókkal működő rendszer télen-nyáron napi 24 órában a bringázók rendelkezésére áll majd. A hetvenhat gyűjtőállomás helyét a BKK jelölte ki a budapestiek és a Magyar Kerékpárosklub véleményének figyelembevételével, és a rendszer később könnyen bővíthető újabb állomásokkal. A gyűjtőállomásokat, amelyek 300-500 méterenként találhatók, a belvárosban lehet elérni. A rendszeres felhasználók éves/féléves bérlettel kerekezhetnek majd, de a kerékpárok természetesen alkalomszerűen is használhatók 24 órás, 72 órás vagy hetijeggyel. A termináloknál, a rendszer honlapján, sőt okostelefonon is lehetőség lesz a bankkártyával történő díjfizetésre.

Az Európai Unió támogatásával megvalósuló fejlesztés több mint egymilliárd forintba kerül. A „Budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer kialakítása” című projektet az EU Regionális Fejlesztési Alapja az Új Széchenyi Tervből támogatja. A rendszer kialakításának költsége nettó 899 millió 732 forint, amelynek 85 százaléka EU-s támogatás, az önrészt pedig a Fővárosi Önkormányzat nyújtja a BKK-nak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.