Fehérboros kora hajnal a Kékszalagon

MTI/iho   ·   2024.07.20. 12:00
A Kékszalag mezőnye

Szombat két óra negyven perc hét másodperckor, több mint negyvenegy és fél órás vitorlázás után a 456. helyen befutott az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj utolsó hajója, a Prosecco. A finiselő vitorlást a célban az abszolút győztes MLS Raiffeisen Fifty-Fifty csapatának tagjai köszöntöttek.

A versenyen a rajt után a vártnál gyengébb szélben indult el mezőny. Végig nagy taktikai csata zajlott, meglepetésre a címvédő MLS Raiffeisen Fifty-Fifty a balatonkenesei bóját a kilencedik, míg a siófokit a tizedik helyen vette csak. A címvédővel akkor még a leggyorsabb egytestű vitorlások – a Liberák osztályába tartozó Raffica, valamint a Principessa  – is fel tudták venni a versenyt.

Eközben az élen a Prospex-Delta, az RSM és a Process Solutions sokszor szinte fej-fej mellett haladt, többször helyet cseréltek.

A nyugati medencében a Fifty-Fifty sorra érte utol vetélytársait. Keszthelyen a hatodik helyen fordultak Józsa Mártonék, akkor még egy óra 48 perces hátránnyal, majd amíg a három hajóból álló élboly tagjai visszafelé többször szinte egy helyben álltak, a Fifty-Fifty egyre közelebb került hozzájuk. Ráadásul az élen haladó katamaránok a középső medencében szembe találták magukat a még Keszthely felé vitorlázó, több száz hajóból álló főmezőnnyel, ami további nehézségeket okozott nekik. A befutó előtt a Fifty-Fifty már az éllovas Prospex-Deltát üldözte, és az utolsó pillanatokban (az utolsó ötven m éteren) sikerült megelőznie. A csütörtökön elrajtolt 510 hajóból 456 teljesítette szintidőn belül a légvonalban mintegy 150 kilométeres távot. 

Az 56. Kékszalag első tíz helyén csak katamaránok végeztek:

  1. MLS Raiffeisen Fifty-Fifty (kormányos: Józsa Márton, 12 óra 24 perc 47 másodperc,
  2. Prospex-Delta (Kaiser Kristóf, 12:25:37)
  3. RSM (Vándor Róbert, 12:30:12)
  4. Process Solutions (Litkey Farkas, 12:34:08)
  5. AUDAX Django (Petrányi Zoltán, 12:42:45)
  6. TEAM SUZUKI (Büki Gábor, 12:45:03)
  7. Nanushka Forestay (Váradi Szabó János, 12:45:28)
  8. Team Kaáli (Sallai Gábor, 12:48:17)
  9. Ribstory (Schwarcz Ferenc Ákos, 13:44:02)
  10. Triniteam (Kreskai György László, 13:52:17)

A leggyorsabb egytestű hajó, a Principessa Oroszlán Péterrel a 11. helyen végzett (14:42:55). Nagy harcot folytattak a Király Zsolt kormányozta Rafficával, akik a 12. helyen (14:54:44) futottak be.

Idén a legjobbakat 38 különböző hajóosztályban díjazták.

A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, a hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban több mint 150 kilométeres út vár. A balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a Tihanyi-szoros érintésével haladnak, majd Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre. A verseny időrekordját továbbra is a Józsa Márton vezette Fifty-Fifty tartja – saját korábbi eredményét tavaly megdöntve öt óra három perc 56 másodperces idővel –, legtöbbször, tizenháromszor pedig Litkey Farkas győzött.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Hajózás Sporthajózás

Révfülöpön restaurálják a Szent Jupátot

iho.hu   ·   2024.09.07. 08:45

A héten a Balaton északi partján tették vízre a magyar hajózás egyik legkülönlegesebb műtárgyát. A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum relikviájának fedélzetén, 1985-ben Fa Nándor és Gál József – első magyarokként – hajózták körül a Földet. A Szent Jupátot egy éven belül teljeskörűen felújítják.

Vasút Nagyvasút

Az utószezonban is könnyen eljuthat a Balatonhoz

iho/vasút   ·   2024.09.02. 19:30

Az utasigényekhez alkalmazkodva az utószezonban is külön menetrenddel segíti a MÁV-Start a tóhoz való eljutást: szeptember 22-éig Budapestről és több dunántúli városból is sűrű közlekedéssel, átszállás nélkül lehet eljutni a Balatonhoz.