Feláshatják-e az M43-ast?
Hogy az uniós támogatással megvalósuló állami nagyberuházások előkészítése gyorsabb legyen, a kormány áprilisban módosította az örökségvédelmi törvényt. Így az építkezéseket megelőző ásatások időtartamát hatvan napban, a költségkeretet pedig kétszáz millió forintban maximálta, derül ki a Délmagyar cikkéből.
A törvény miatt húsz állami nagyberuházás, így az M43-as Makó-országhatár szakasza került veszélybe. Ám az ezt meghaladó ásatások folytatásához a kormány adhat engedélyt, a régészek most erre a határozatra várnak. Az ásatásokkal egyébként már hatvan százalékban elkészültek a területen.
A Magyar Régész Szövetség szerint a törvény nem csak a gyakorlatnak, de a nemzetközi egyezményeknek is ellent mond, ezért minden lehetséges fóruom egyeztetnek az illetékes szervezetekkel.
Mindezek mellett Románia is azért aggódik, mert szerintük nem készül el határidőre az M43 utolsó szakasza a magyar oldalon.