Felavatták a Krími híd vasúti részét
A szerelvény a Kercsi-szoroson át vezető, tizenkilenc kilométeres objektumot megnyitotta a vasúti közlekedés előtt is. A hídnak a Tamany-félszigeti oldalán elmondott beszédében Putyin méltatta a híd építőit, „akik bebizonyították, hogy Oroszország önerőből képes világszínvonalú infrastruktúra megépítésére”.
Az átadással egy időben elindult az első személyvonat Szentpétervárról Szevasztopolba. Putyin szónoklata szerint a két város közötti vasúti közlekedés, amely csak az 1917-es forradalom és a második világháború idején, valamint 2014-ben szakadt meg, most egy új útvonalon állt helyre. Kijev 2014. december 27-én rendelte el a Krímbe irányuló vasúti forgalom lezárását.
Az út Oroszország „északi fővárosából” a Fekete-tengeri Flotta anyakikötőjéig vonaton most 43 óra 25 percig tart. Moszkvából Szevasztopolig ugyanígy harminchárom óra alatt lehet elutazni. Az orosz hírügynökségek szerint eddig ötvenhétezer jegyet adtak el a két metropoliszból a Krímbe induló vonatokra.
Tavasszal a tervek szerint újabb útvonalakat is meg fognak nyitni. A Krími híd közúti felének a személyforgalom számára megépített részét 2018. május 15-én avatták fel Putyin részvételével. A presztízsberuházásként kezelt, Moszkva által Ukrajnától 2014-ben elcsatolt félszigetet az orosz gazdaságba integráló híd a leghosszabb ilyen átkelő Európában. A Kercsi-szoros két partját összekötő létesítményen immár napi negyvenezer gépkocsi és negyvenhét vonat haladhat majd át. A híd éves utasforgalma a tervek szerint tizenhárommillió fő, teherforgalma pedig tizenhárommillió tonna lesz.
A Krímet a 2014-ben megtartott helyi népszavazás eredményére hivatkozva csatolták Oroszországhoz. Az ENSZ-tagállamok túlnyomó többsége nem ismeri el ennek a lépésnek a jogosságát.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!