Fellendült az Oroszország és India közötti konténerforgalom

iho/hajózás   ·   2023.06.19. 09:00
fesco

Az energiahordozók fellendülő kereskedelme után a két ország közötti konténerforgalom is növekedszik. Mivel az orosz hajózási társaságok egy része nyugati szankciókkal néz szembe, az indiai piac új növekedési lehetőséget kínál, márpedig Delhinek nincsenek fenntartásai... 

Az egyik ilyen cég a FESCO (Oroszország legnagyobb konténerszállítója, egyben magánvasúti cége, leányvállalatai a Transgarant és a Ruszkaja Trojka); előrejelzésük szerint az Oroszország és India között szállított konténerek száma idén 89 ezer TEU-ra nőhet a 2022-es 76 ezerről. A közelmúltban tartott szentpétervári Nemzetközi Gazdasági Fórumon (SPIEF 2023) is elhangzott, hogy az indermodális forgalmakat is kezelő társaság már érzékeli az Oroszország és India között megnövekedett áruforgalmat.

Az Oroszországba importált legfontosabb szállítmányok a kerámia és a gabonafélék, míg az Indiába exportált rakományok közé tartoznak az építőanyagok, a szervetlen vegyi termékek és a papír. Az orosz csendes-óceáni Vlagyivosztok kikötőjének terminálüzemeltetőjeként a FESCO több mint harminc hajóból álló, 24 ezer TEU összkapacitású flottájával szállítsa az orosz árukat az ázsiai kikötőkbe.

Februárban a FESCO új ázsiai szolgáltatást nyitott: ez kéthetes periódusokban működik, Novorosszijszkból indulva a Márvány-tengeri, török Ambarli kikötőjéig, majd onnan tovább az indiai Nhava Shevába és Mundrába. Ez kiegészíti a FESCO egy másik meglévő szolgáltatását, amely az oroszországi szentpétervári kikötőt köti össze az indiai Mundrával.

Delhi együttműködési hajlandóságát az agresszor Oroszországgal az is jelzi, hogy a múlt hónapban az indiai kikötői, hajózási és vízi közlekedési minisztérium magas szintű delegációja látogatott el Vlagyivosztokba. A cél az volt, hogy együttműködési lehetőségeket keressenek az orosz Távol-Kelet és az Északi-sarkvidék hajózási útvonalainak fejlesztésében.A látogatás után kiadott előrejelzés szerint az India és Oroszország közötti konténerforgalom 2040-re eléri az évi 760 ezer TEU-t a jelenlegi 140 ezer TEU-val szemben. India és Oroszország gazdasági kapcsolatai tehát erősödnek, a két ország előrehaladott tárgyalásokat folytat a szabadkereskedelmi megállapodásról is. 

 

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek