Felszakadozó felhőzet: végre felpöröghet az atlanti légiforgalom!
Európa után az Egyesült Államok is oldja a beutazási korlátozásokat, a British visszahozza A380-asait, az Emirates sűrít Amerika felé.
Régen várt hír, régóta remélt döntés: az Egyesült Államok novembertől feloldja azt a korlátozást, ami talán leginkább fékezte a légiközlekedést, novembertől szabad az utazás az Egyesült Királyság és Európa felől. Pontosabban szabad a beutazás Amerikába mindenkinek, akinek van már oltásos védelme a Covid-fertőzéssel szemben.
A bejelentés hatalmas megkönnyebbülés nem csak az utasok számára, hanem a legjelentősebb légitársaságoknak is az óceán két oldalán, hogy csak néhányat említsünk: ismét repülhet a két kontinens között nagy számban járatokat az Air France/KLM, a British, a Lufthansa, a másik oldalról a Delta és a United, hogy csak a legnagyobbakat említsük a légiközlekedés egyik legfontosabb hálózatának részesei közül.
Az intézkedés egyben feloldja azt a frusztrációt, amit az okozott, hogy európai részéről már korábban, augusztus végén oldottak a szigorú korlátozásokon, de mivel eddig a könnyítés egyoldalú volt, nem is hozta meg azt a hatást, amit a járvány lefutásával, vagy legalábbis a vakcinák tömeges alkalmazásával reméltek a légiközlekedési partnerek. Novemberben viszont nagyon komoly felfutás várható, tekintettel a Hálaadás körüli amúgy is erős forgalomra.
Ugyancsak az amerikai forgalom felfutására számít az Emirates, amely bejelentette, októbertől megemeli a maga atlanti járatainak sűrűségét. A heti járatok száma Dubaj és az Egyesült Államok nagyvárosai között hetvennyolcra nő, több gép repül Bostonba, Dallasba, New Yorkba, San Franciscóba. Seattle-be és Washingtonba is. Chicagóba és Los Angelesbe a társaság már most is a járvány előtti sűrűséggel jár, csakúgy, mint a különleges, ötödik jog bázisán működtetett két járat, az Athén–JFK és a Milánó-New York.
A várható nagy forgalom jele a típusok alkalmazása: a British megkezdte a maga A380-asainak visszatelepítését a spanyolországi tározókból. New York, Los Angeles és Washington felé az Emirates is a kétszintes óriásokat repülteti, ugyancsak az idén őszre szóló időzítés, hogy az Emirates novemberben veszi át A380-as flottája utolsó három új gépét az Airbustól.
A légitársaság külön közleményben jelentette be, hogy az utazási enyhítésekkel párhuzamosan fokozatosan újraindítja járatait, és ezért háromezer légiutaskísérőt és ötszáz repülőtéri alkalmazottat toboroz világszerte, bár a közlemény szerint jelenleg a dubaji központ munkatársait keresik, akik az utasokat szolgálják ki a fedélzeten vagy a repülőtéren, miközben „az utóbbi hónapokban több pilótát, légiutas-kísérőt és további operációs munkatársat is újra munkába állított, miután a világjárvány miatt a légitársaság tavaly drasztikus járatcsökkentést hajtott végre. Dubaj újranyitását követően az Emirates folyamatosan bővítette hálózatát, így mára már százhúsz desztinációra repül, illetve októberig még több mint húsz további járatát indítja újra. A nemzetközi turizmus újraéledését jelzi, hogy az Emirates már a járvány előtti hálózatának kilencven százalékára repül, utasszállító kapacitása pedig év végére elérheti a pandémia előtti szint hetven százalékát” – adja hírül az óriás társaság.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!