Feltámadó délvidék

iho/vasút   ·   2011.09.01. 10:43
Megvalósíthatósági tanulmány és hatáselemzés elkészítését kérték nemrég a Szeged–Szabadka–Csikéria–Baja vasútvonal újjáépítésére. A Vajdaság Autonóm tartomány által kért ajánlat nyertese a belgrádi (egyébként magyarországi irodát is fenntartó) COWI cég. Az uniós forrásokból készülő tanulmány eme hiánypótló vasútvonal esetleges újjáépítésével foglalkozik. A vasútvonal – mint oly sok másik – a trianoni békeszerződés után szűnt meg, Bácska visszatérése után egy rövid időre ismét felvették a forgalmat. A Magyarországon maradt vonalrész (Bácsalmás–Csikéria) személyforgalma 1960. november 1-jén szűnt meg, ám teherforgalomra még egy ideig igénybe vették (az árufuvarozási térképen is szerepel). A pálya járhatatlanul ugyan, de megvan.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.