Felújítják a Szeged–Békéscsaba vasútvonal „vasútvillamoson túli területeit” is

iho/vasút   ·   2021.01.04. 15:00
00_szeged-bekescsaba_felujitas

Szegedtől Szeged Rókusig és Hódmezővásárhelyi Népkerttől Békéscsabáig születik újjá a vasútvonal, Orosházától 120-as lesz a pálya. De nemcsak a sínek újulnak meg.

A BÉSZ Konzorcium – Infraplan Vasút- és Úttervező Zrt., a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. és a Kontúr Csoport Tervező, Építtető, Kivitelező Kereskedelmi Kft. – nyerte meg a Békéscsaba–Szeged vasútfelújítás előkészítésére vonatkozó mérnöki tervezési feladatokat.

A BÉSZ-nek gyakorlatilag a tramtrain által nem használt szakaszokat kell felújítania:

  • a Szeged nagyállomás–Szeged-Rókus
  • és a Hódmezővásárhelyi Népkert–Békéscsaba

szakaszokat.

(fotók: Vörös Attila)

Nem egyszerűen csak pályafelújításról van szó, bár is fontos: Orosházától Békéscsabáig 120-as lesz a pálya, Szegedtől Szeged-Rókusig 80-as. Meg a kettő között a vasútvillamos által is használt szakaszon meg 100-as.

De a pálya átépítésén túl:

  • Szeged nagyállomáson, Telekgerendáson és Kútvölgyön áttervezik az utasperonokat,
  • a hódmezővásárhelyi állomáson új üzemi épületet létesítenek miután a régit lebontják,
  • felújítják a vonal környékén az érintett utakat és közműveket,
  • valós idejű, számítógépes vasútüzemi szimuláció elvégzésére képes vizsgálat,
  • illetve modern, központi forgalomirányítást lehetővé tevő állomási biztosítóberendezés lesz a vonalon.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.