Fennállásának legjelentősebb mozdonyrendelését teljesítheti a Stadler Rail
A gyártó a Nexraillel kötött keretszerződése akár kétszáz négyáramnemű Euro9000 villamos-hibrid mozdony leszállításáról szól.
A Stadler Euro9000-ese felsővezetékes és akkumulátoros üzemmódban képes elegyet továbbítani, ugyanakkor a szükséges országspecifikus rendszerei birtokában határokon átnyúló vontatási szolgáltatásokat nyújthat Németország, Ausztria, Belgium, Hollandia, Svájc és Olaszország területén. Az első mozdonyok leszállítása 2029-ben várható, az átvevő ügyfél a luxemburgi székhelyű Nexrail mozdonylízingcég érdekeltsége, a Hamburger Rail Service GmbH & Co. lesz.
A hattengelyes, négyáramnemű (15 kV 16,7 Hz AC/25 kV 50 Hz AC/3 kV DC/1,5 kV DC) mozdonyt nehéz tehervonatok továbbítására fejlesztették ki, vontatási teljesítménye felsővezetékes, AC üzemmódban 9000, akkumulátorosban pedig 1200 kilowatt. Teljesítménye lehetővé teszi nagy terhelésű vonatok továbbítását az Alpokon átvezető vasúti árufuvarozási folyosókon.
Leginnovatívabb tulajdonsága az intelligens akkumulátorkezelő rendszer. Ez támogatja a regeneratív fékezést, optimalizálja a rekuperációból származó előnyöket, továbbá lehetővé teszi azt is, hogy akkumulátoros hajtásra váltson az üzemeltető akkor, amikor éppen magas vontatási-energia tarifák vannak az adott vasúthálózaton érvényben.
A 120 kilométer per óra maximális sebességre engedélyezett mozdonyokat a Stadler a valenciai üzemében építi meg.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!