François Berisot a Budapest Airport új vezérigazgatója

iho/repülés   ·   2024.06.26. 11:20
00_berisot_bud

Három hete, 2024 júniusa elején nevezték ki. Több mint két évtizedes nemzetközi aviatikai szakmai tapasztalata van, az elmúlt öt évben a Vinci Airports-hoz tartozó belgrádi Nikola Tesla Repülőtér vezérigazgatója volt.

François Berisot magasan képzett szakember a repülőtér-üzemeltetési iparágban:

  • üzemeltetésirányítási,
  • kereskedelmi és piacfejlesztési,
  • infrastruktúra-felújítási és -bővítési,
  • stratégiai tervezési,
  • pénzügyi és
  • kivitelezési

tapasztalata van.

Legutóbb a belgrádi Nikola Tesla repülőtér vezérigazgatója volt, azt megelőzően a TAV Construction ügyvezető igazgatóhelyettese és pénzügyi igazgatója volt Törökországban. Korábban a Vinci Airports üzletfejlesztési projektigazgatójaként nagy repülőtéri projektek (köz- és magánszféra partnerségek, repülőtér-felvásárlások és privatizációk) felügyeletéért volt felelős. Mielőtt a Vinci Airports-hoz csatlakozott, több operatív pozíciót is betöltött, többek között az ammáni Queen Alia Nemzetközi Repülőtér forgalmi igazgatói posztját.

François Berisot Kam Jandut, a Budapest Airport Zrt. leköszönt vezérigazgatóját váltja, aki 2009-ben csatlakozott a BUD-hoz, és korábban légiközlekedési igazgatóként, majd kereskedelmi vezérigazgató-helyettesként is dolgozott a vállalatnál.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: sok az utas, és csak egyre több lesz

iho.hu   ·   2025.04.19. 08:30

Tartósan felfelé ívelő pályára állt a BUD: amíg januárban kishíján 1 millió 300 ezer, az általában kevésbé forgalmas februárban pedig 1 millió 200 ezer, addig márciusban már 1 millió 468 ezer 754 utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Vasút Nagyvasút

Ganz és MÁVAG: ki viselheti a patinás elnevezést?

iho/vasút   ·   2025.04.15. 09:00

A hazai vasúti járműipari vállalatok keresik azt a márkanevet, ami segíthetné a piaci pozíciójukat. A nagymúltú Ganz–MÁVAG névre többen is pályáznának, de a nemzetközi piacok meghódításához inkább jó termék, mint történelmi márka segítene.