GYSEV: 173 millió euró kellene – nagyot hosszabbodhatnának
Amennyiben a fejlesztés a Juncker-csomagban nem tud megvalósulni, úgy más forrásokat bevonása is elképzelhető. Hans Niessl, Burgenland tartományfőnöke egy soproni konferencián arról beszélt, hogy a Felsőőr (Oberwart) és Szombathely közötti vasúti pálya felújítása mintegy 130 millió euróba kerül, amelyből 89 millió euró az osztrák félt, 30 millió euró a magyar félt érinti. A Sopron és Ebenfurth közötti vasúti pálya fejlesztése pedig 43 millió euróba kerül, amelyből 33 millió az osztrák, 10 millió euró a magyar rész. Hozzátette: a mostani fejlesztési ciklusban Ausztriában 40, Magyarországon akár 80 százalékos támogatottságot is elérhet a fejlesztés az unión belül.
Az Ausztria–Magyarország Programban megvalósult tanulmány szerint az Felsőőr és Szombathely közötti vasúti pálya felújításának egyik kedvező következménye lehet, hogy a határ mentén mintegy 2200 új munkahely jönne létre, 2030-ig pedig mintegy 97 millió eurós pozitív gazdasági hatása lenne a térségre nézve.
A Sopron és Ebenfurt közötti vasúti pálya korszerűsítése következtében a jelenlegi napi mintegy 2200 utasról 3900 utasra, 43 százalékkal növekedne a forgalom. A beruházás révén pedig mintegy 1600 új munkahely jöhetne létre a tanulmány szerint.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az Erdélybe induló Történelmi Székely Gyors zarándokvonatra és az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!